در پی سقوط ناو کیهانی سایوز، فعالیت سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی تغییر می‌کند

به دنبال پرتاب ناموفق "سایوزMS10 " سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس) نخستین تغییر درباره کاری ایستگاه فضایی بین‌المللی را اعلام کرد.

در پی سقوط ناو کیهانی سایوز/برنامه کاری سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی تغییر می‌کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریکالف گفت که با توجه به حادثه سقوط ناو کیهانی سایوز، روسکاسموس مجبور به تغییر برنامه پیش‌بینی شده راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی شده است.

قرار بود این راهپیمایی در اواسط نوامبر برای بازرسی بدنه بیرونی سفینه سایوز ام.اس -9 که چندی پیش سوراخ مشکوکی به قطر دو میلی‌متر در بخش مداری آن بوجود آمده صورت بگیرد تا معلوم شود وضعیت قسمت خارجی بدنه به چه شکل است و ضمن روشن شدن عامل ایجاد این حفره, در صورت نیاز از بیرون نیز درزگیری شود.

سرگئی کریکالف در مصاحبه مطبوعاتی در مورد این راهپیمایی فضایی گفت: "قرار بود در وسط ماه نوامبر آلکسی اووچینین و سرگئی پروکوپیف این کار را با هم انجام دهند. اما با توجه به شرایط پیش آمده در روز 15 نوامبر راهپیمایی وجود نخواهد داشت.

اما ما بررسی خواهیم کرد اگر تغییر برنامه‌های پرتاب به زمان طولانی نیاز داشته باشد سعی خواهیم کرد که این راهپیمایی را با یک نفر (پروکوپیف) انجام دهیم.

کریکالف اضافه کرد: برنامه پرواز اکنون در هر صورت باید تغییر پیدا کند و ما در حال حاضر مشغول جوانب کار برای پردازش برنامه کاری کیهان نوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی هستیم.


بیشتر بخوانید:۲ روز سرگردانی در آسمان تا رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی + تصاویر 


در ماه اوت گذشته فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی متوجه نشتی هوا از طریق سوراخی در بدنه ناو سایوز شدند و بلافاصله با مواد موجود در ایستگاه آن را مسدود کردند. گرچه هنوز ظاهرا تحقیقات ادامه دارد و منشاء و دلیل واقعی ایجاد سوراخ اعلام نشده اما روسکاسموس اعلام کرده بود که در اواسط ماه نوامبر و در جریان یک راهپیمایی فضایی بدنه بیرونی سایوز توسط فضانوردان بررسی و در صورت نیاز مرمت خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برنامه کاری سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی تغییر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.