تولید بیش از ۳۴۳ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید بیش از ۳۴۳ هزار و ۷۲۷ تن انواع محصولات دامی در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ علی شاپورزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در شش ماه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۸۲۱ تن گوشت قرمز، ۲۸۶ هزار و ۷۷۲ تن شیر، ۲۵ هزار و ۵۷۰ تن گوشت مرغ و ۱۶ هزار و ۵۶۴ تن تخم مرغ تولید شده است.

شاپورزاده افزود: قزوین به لحاظ میزان تولیدات و واحد‌های ایجاد شده دامی جایگاه مناسبی را در کشور به خود اختصاص داده که درهمین زمینه توانسته این میزان محصولات در زیر بخش دام و طیور را در استان تولیدکند.

وی اضافه کرد: پارسال بروز بیماری آنفولانزا در کشور و استان باعث بروز مشکلات و خسارت‌های فراوانی شد که  واحد‌های خسارت دیده بعد از رفع نواقص تاسیساتی و ایجاد قرنطینه‌های مناسب در حال جوجه ریزی هستندکه امیدوارم با تولید واحد‌های مذکور سطح تولید استان به رقم‌های پیش بینی شده برسد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان؛ در استان ۴۴۰ واحد به ظرفیت ۱۰ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۲۰ قطعه مرغ گوشتی، ۷۰ واحد به ظرفیت ۸ میلیون و ۸۲۶ هزار قطعه مرغ تخمگذار، ۴۵۹ واحد به ظرفیت ۹۱ هزار و ۲۰۵ راس واحد پرواربندی و تعداد ۳۵۷ واحد به ظرفیت ۴۴ هزار و ۵۴۷ راس واحد گاوداری شیری بصورت صنعتی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

تولید بیش از ۳۴۳ هزار تن گوشت قرمز ،مرغ و شیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار