وجود سه هزار کلاس چندپایه در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد سه هزار باب کلاس درس چندپایه در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گردهمایی روسای ادارات سنجش آموزش و پرورش سراسر کشور، تعداد دانش آموزان آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جاری را ۷۵۰ هزار دانش آموز اعلام و گفت: این تعداد دانش آموز در پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه فیزیکی و هشت هزار و ۵۰۰ کلاس دایر مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در اغلب شاخص‌های کیفی و کمی آموزش و پرورش حداکثر رتبه پنجم کشوری را دارد، افزود: در پنج سال گذشته ۲ مشکل کمبود منابع انسانی و مالی در آموزش و پرورش سراسر کشور وجود داشت که با وجود این مشکلات توانستیم جزو یکی از استان‌های پیش رو باشیم.

پاشایی اظهار داشت: آذربایجان شرقی بیشترین رتبه زیر ۱۰ در آزمون سراسری دانشگاه‌ها را دارد که البته در کنار آن، رتبه‌های مهم و ممتازی در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی نیز به دست آورده شده است.

پاشایی گفت: در حوزه سنجش کشور، اقدامات زیادی انجام شده که مصداق یادگیری ۲ حلقه‌ای است، به طوری که می‌توان مرکز سنجش را یکی از بخش‌های کم توقع، ولی پرکار نام برد که کار‌های بزرگی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارسال سئوالات به شکل الکترونیکی به مدارس روشی بود که مرکز سنجش ارایه داد و باعث کاهش نارسایی‌ها شد، افزود: در جلسات اعضای شورای معاونان یکی از حوزه‌هایی که معمولاً مورد تمجید وزرای آموزش و پرورش قرار گرفته، همین مرکز سنجش بوده است.

 

انتهای پیام/ش

سه هزار کلاس چندپایه در آذربایجان شرقی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.