معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در اصفهان:

سازمان بهزیستی تنها ظرفیت ارائه 10 درصد از خدمات دولتی را دارد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت : سازمان بهزیستی تنها ظرفیت ارائه 10 درصد از خدمات دولتی را دارد و 90 درصد خدمات به دلیل چالش ها و اعتبارات حل نمی شود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فیاض معاون توابخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری روز عصای سفید با اشاره به پیش رو بودن 23مهر که بزرگداشت نابینایان و کم بینایان نام گذاری شده گفت:اختصاص این روز هم دلیل تلنگر به جامعه و مردم و هم مسئولان است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی پیگیر مطالبات معلولین است اضافه کرد: بخشی از این خدمات باید به وسیله ی سایر دستگاه های اجرایی ارائه شود؛چرا که بار سنگینی از وظایف بر عهده این سازمان است.

فیاض با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تنها ظرفیت ارائه  10 درصد از  خدمات دولتی را دارد عنوان کرد:90درصد از این خدمات به دلیل وجود چالش ها وکمبود اعتبار حل نمی شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی بر اهمیت مناسب سازی پیاده راه ها تاکید کرد وگفت :با استانداری پیاده راه ها 70درصد مشکل آسیب پذیر ترین قشر معلولان حل خواهد شد.

فیاض به دست یابی نابینایان و کم بینایان به مدارج بالای علمی و ورزشی اشاره کرد و گفت:در بازی های پارا آسیایی،معلولان ورزشکار 151مدال رنگارنگ که 20 مدال مختص قهرمانان اصفهانی است،کسب کرده اند.

وی ادامه داد:22 هزار دانشجوی معلول در کشور و هزار نفر دانشجوی اصفهانی در دانشگاه های مختلف کشور به تحصیل مشغول هستند که تمامی هزینه  آن پرداخت می شود.

فیاض با بیان اینکه مستمری سازمان بهزیستی به مبلغ 161هزار تومان به معلولان بیکارو افراد از کار افتاده و با معلولیت شدید تعلق می‌گیرد تصریح کرد: معلولین متاهل که اشتغال به کار ندارند نیز طبق بخش نامه اضافه شدند.

وی گفت:امیدواریم باتلاش همکاران،تغییر رویکرد جامعه نسبت به حضور معلولان و فعالیت این قشر در اجتماع،شاهد کاهش مشکلات معلولان باشیم.

گفتنی است: در این نشست اعضای هیئت رئیسه و مدیران انجمن های مختلف حمایت از معلولان و نابینایان به مطرح کردن مشکلات معلولان از جمله اشتغال،درمان، کمبود تجهیزات توانبخشی و اجرایی  نشدن قوانین مربوط به حمایت از معلولان در دستگاه های اجرایی و....پرداختند.

انتهای پیام /س

نشست خبری روز عصای سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.