رئیس سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

تلاش سازمان حفاظت محیط زیست و جهاد دانشگاهی برای بسط فرهنگ زیست محیطی

کلانتری گفت: ما می‌توانیم با بسط فرهنگ زیست محیطی برای مردم، منافع ملی مان را نیز تأمین کنیم.

تلاش سازمان حفاظت محیط زیست و جهاد دانشگاهی در یک جبهه برای بسط فرهنگ محیط زیستیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، مهدی کاظمی خالدی رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، محمود علیگو، مدیرکل راهبری امور فرهنگی جهاد دانشگاهی، حسن رییسی، مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی و عباسی، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشستی که ظهر امروز (شنبه )برگزار شد، طرفین درباره بحران های محیط زیستی موجود در کشور و همچنین توانایی گروه های دانشجویی در جهت آگاهی بخشی و اصلاح روند برخی از این بحران ها صحبت کردند.

کلانتری در این نشست با تأکید بر اینکه کمبود آموزش مردم، بزرگترین مانع محیط زیستی در کشور است، گفت : اگر مردم درک بهتری از آینده محیط زیست کشور داشته باشند و بدانند که مسئول حفظ محیط زیست اطرافشان هستند، اوضاع به مراتب بهتر از شراط کنونی خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تحقق موضوع مذکور را منوط به فرهنگ سازی در این حوزه دانست و افزود: ما می توانیم با بسط فرهنگ زیست محیطی برای مردم، منافع ملی مان را نیز تأمین کنیم، و چنانچه این اولویت از دستور کار خارج شود یقینا با آینده تاریکی رو به رو خواهیم بود.

وی با ابراز تأسف از اینکه حجم آب مصرفی کشور بیشتر از ظرفیت موجود است، گفت: فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف  بهترین کاری است که می توانیم در این بحران انجام دهیم و این امر محقق نمی شود مگر اینکه از ارتقای سطح آگاهی های عمومی مردم استفاده کنیم.

کلانتری، جهاد دانشگاهی را به عنوان یکی از سازمان های فرهنگ ساز قلمداد کرد و تصریح کرد : می توان به تعامل هر چه بیشتر ما بین سازمان حفاظت محیط زیست و جهاد دانشگاهی تحقق یک هدف والاتر در این حوزه امیدوار و خوش بین بود.

وی ادامه داد: از «جهاد دانشگاهی» به عنوان یکی از نهادهای انقلابی و مردم نهاد انتظار داریم در این امر پیشرو باشد، چرا که تجربه نشان داده نهادهای انقلابی جایگاه قابل اتکاتری در اذهان عمومی جامعه دارند.

در ادامه این نشست، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، ضمن همراهی با موضوعات مطرح شده در خصوص لزوم فرهنگ سازی و پیش قدم شدن جهاد دانشگاهی برای تلاش بیشتر در حوزه فرهنگ سازی، سازمان دانشجویان را به عنوان یکی از پیشگامان حوزه حفاظت از محیط زیست برشمرد و به ارائه توضیحاتی درباره روند اجرایی چهارمین گردهمایی گروه های دانشجویی حامی محیط زیست پرداخت.

همچنین مهدی کاظمی خالدی، رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با بیان اهداف و برنامه های باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی، از این باشگاه به عنوان دستاویزی برای اصلاح بخشی از فرهنگ زیست محیطی کشور یاد کرد و گفت: نیاز است برای نزدیکتر شدن به اهداف بلند مدت توسعه در حوزه محیط زیست، باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست، ارتباط تنگاتنگی را در حوزه آموزش محیط زیستی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار