انجام ۵۰ هزار بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده های دامی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام ۵۰ هزار بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده های دامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مهدی ظفری پور، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است که از این تعداد حدود ۳ هزار مورد غیر بهداشتی مشاهده و ۷۴ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و امحاء شده است.

وی تعداد پرونده های معرفی شده به مراجع قضایی را ۵۲ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد پرونده معرفی شده ۷۱ مرکزمتخلف با دستور مقتام قضایی پلمپ شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به نظارت های مستمر بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه و همچنین کشتار گاه های دام و طیور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده های خام دامی از چرخه مصرف مردم حذف و و به صورت بهداشتی امحاء شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به منظور افزایش دقت و تشخیص نهایی از موارد غیر بهداشتی مشاهده شده تعداد ۵ هزار مورد نمونه برداری صورت گرفته است.

این مقام مسئول تعداد کشتار انجام شده در کشتارگاه های دام استان را ۷۰ هزار راس اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد دام کشتار شده مقدار ۷۴ تن لاشه و آلایش ناسالم از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نظارت بر مراکزتولید، استحصال، نگهداری و عرضه فراورده خام دامی را از وظایف ذاتی دامپزشکی بر شمرد و بیان کرد: با توجه به انجام نظارت های دقیق بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه های دام و طیور استان، تهیه فراورده خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز ضامن سلامتی خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

خروج ۷۴ تن لاشه و آلایش ناسالم از چرخه مصرف

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار