اجلاسیه نهایی کنگره شهدای بیجار و ۵۴۰۰ شهید کردستان در بیجار برگزارمی شود

فرمانده سپاه بیجار از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره شهدای بیجار و ۵۴۰۰ شهید والامقام استان کردستان در بیجار خبر داد و گفت: در راستای برگزاری این اجلاسیه از سردیس شهید رحمانی و کتاب وصیتنامه شهدای بیجار رونمایی خواهد شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سعید شعبانی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و تقدیر و سپاس از همراهی خانواده‌های معظم شهدای خطه فرهنگی کردستان، گفت: این کنگره یک حرکت فرهنگی و ارزشی در راستای ترویج فرهنگ ناب شهید و شهادت است.

وی افزود: اجلاسیه نهایی کنگره شهدای بیجار و ۵۴۰۰ شهید استان کردستان یکی از محور‌های این کنگره است که روز دوشنبه هفته جاری در بیجار برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیجار با اشاره به برنامه‌های مختلفی که در راستای اجلاسیه کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید والامقام استان کردستان برگزار می‌شود، بیان کرد: سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح کل شهرستان بیجار با حضور سخنرانان کشوری، برگزاری مراسم شب شعر در مسجد امام رضا (ع) با همکاری بسیج هنرمندان و اداره ارشاد و حوزه هنری، برگزاری شب خاطره شهید رحمانی، از اقدامات مهم در راستای برگزاری این اجلاسیه است.

شعبانی به دیگر اقدامات در راستای اجلاسیه نهایی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان اشاره و بیان کرد: اعزام اکیپ پزشکی، بهداشتی و درمانی رایگان به روستا‌های محروم، کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند، اعطای جهیزیه به بیش از ۳۵ نو عروس نیازمند و توزیع بسته‌های حمایتی شامل پوشاک و لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

وی در ادامه از ساخت سردیس شهید محمدباقر رحمانی به عنوان اولین فرمانده سپاه بیجار خبر داد و گفت: این سردیس در روز اجلاسیه نهایی کنگره ۵۴۰۰ شهید والامقام استان کردستان در میدان رحمانی بیجار نصب می‌شود.

به گفته وی، برای ساخت این سردیس ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که ۲۵۰ میلیون ریال آن را سپاه بیت‌المقدس و ۵۰ میلیون ریال دیگر را شهرداری پرداخت کرده است.

دبیر اجرایی این کنگره از حضور سردار فضلی از فرماندهان دانشگاه افسری امام حسین (ع) به عنوان سخنران اجلاسیه خبر داد و گفت: در این اجلاسیه از کتاب وصیت‌نامه شهدای بیجار که به همت سازمان حفظ و آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه بیت‌المقدس چاپ شده است رونمایی خواهد شد.

فرمانده سپاه بیجار در ادامه از حضور مداح برجسته کشوری در این اجلاسبه خبر داد و افزود: این اجلاسیه با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم در سالن ۹ دی سپاه برگزار خواهد شد.

شعبانی هدف از برگزاری چنین اجلاسیه‌ها و کنگره‌هایی را آشنایی نسل جوان امروز با رشادت‌های شهدا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ناب شهدا و شهادت از دیگر اهداف این اجلاسیه و کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان است.

انتهای پیام/م

اجلاسیه نهایی کنگره شهدای بیجار و ۵۴۰۰ شهید کردستان

برچسب ها: شهدا ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.