اختصاص امکانات به نابینایان گلستانی

بمناسبت روز جهانی عصای سفید وضعیت اختصاص امکانات به نابینایان و کم بینایان در صحن علنی شورای شهر گرگان بررسی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ عبدالرضا دادبود شهر دار گرگان در نودو ششمین جلسه علنی شورای شهر گرگان گفت: در کشور ساخت و ساز‌های شهری مناسب معلولین، نابینایان و کم بینایان در حد مطلوب وجود ندارد و گلستان هم از این امر مستثنی نیست، اما در ده سال اخیر رسیدگی به مشکلات بخش معلولین در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفت و تا رسیدن به فضای شهری ایده آل و قابل بهره مندی برای نیاز‌های همه‌ی شهروندان فاصله زیاد است.

وی گفت: شهرداری گرگان برای مناسب سازی فضای شهری برای معلولین و طیف‌های مختلف شهروندان تلاش خود را انجام می‌دهد و با احداث اولین پارک ویژه معلولین و توان یابان در دستور کار شهرداری قرار دارد که مکان یابی این طرح انجام شد.

دادبود ادامه داد: این پارک اولین گام در این بخش است که با ساماندهی معابر وبا توجه بر ساخت وساز ساختمان‌ها با الزامات متفاوت برای ایجاد شرایط مناسب فضای شهری برای نابینایان و معلولین انجام می‌شود و پس از تجهیز به دستگاه‌های اختصاصی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

دادبودگفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های فکری و توانمند‌های هنری و فرهنگی نابینایان و کم بینایان در سطح شهر بیشتر استفاده کنیم تا شهروندان از این پتانسیل بهره‌مند شوند.

شهردار گرگان گفت:: آماده سازی تردد نا بینایان با طراحی معابر از این زمان در دستور کار شهرداری و شهرداران مناطق با الویت رسیدگی به میدان‌های شهرداری قرار می‌گیرد.

اقبال مسئول انجمن نابینایان گرگان در این جلسه با انتقاد از اعضای شورای شهر و شهرداری گفت:: تا کنون چندین بار در جلسه علنی شورای شهر پیگیر مشکلات نابینایان و کم بینایان شدم، اما متاسفانه به مشکلات این بخش رسیدگی نشد.

اقبالی افزود: نابینایان و کم بینایان در سطح معابر شهر با چاله‌های ایجاد شده با مشکل مواجه هستند و موانع جدیدی در مسیر تردد وجود دارد.

وی گفت: آسانسور‌های برقی و پل‌های عابر پیاده قطعی برق دارد و همچنین در سطح شهر نابینایان و کم بینایان از امکانات سالن‌های ورزشی محروم هستند.

یوسفی عضو شورای شهر گرگان گفت: مسئولین در بخش پیشگیری از نابینایی به وظایف خود عمل کنند و مشکلات نابینایان را بصورت جدی پیگیری شود.

مرتضوی عضو دیگر شورای شهر می‌گوید: با توجه به آمار تکان دهنده‌ی تعداد نا بینایان در بخش آموزش پیشگیری با فاجعه روبه رو هستیم.
این جلسه با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مسئول انجمن نابینایان و کم بینایان گرگان برگزار شد.

انتهای پیام /ع/پ

روز جهانی عصای سفید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.