واکنش رئیس شورای شیراز از احداث مجموعه تجاری در جوار حافظیه

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به احداث مجتمع تجاری در جوار آرامگاه حافظ واکنش نشان داد و خواستار ممانعت مسئولان از ایجاد چنین مجموعه‌ای شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن بازدید از مجموعه حافظیه، از احداث مجتمع تجاری در محوطه باغ موزه مشاهیر در ضلع‌شمالی حافظیه ابراز نگرانی کرد.

دستغیب گفت: قرار بود در اطراف مجموعه تاریخی گردشگری حافظیه و باغ‌های جهان نما و باغ ملی، پردیس گردشگری با هدف جذب گردشگر و افزایش مساحت مجموعه گردشگری حافظیه با عنوان «باغ موزه‌مشاهیر» احداث شود، اما روند فعلی نشان می‌دهد که مجموعه‌ای تجاری در حال احداث است.

وی افزود: مجموعه تجاری در حاشیه ارامگاه حافظ که با تملک منازل مسکونی اطراف آن در حال احداث است، به هویت تاریخی و فرهنگی منطقه و مجموعه حافظیه آسیب جدی وارد می‌کند.

دستغیب ادامه داد: آرامگاه حافظ در منطقه‌ای با هویت عرفانی و منزه از مسائل تجاری احداث شده و در ضلع شرقی آن نیز دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز و در ضلع جنوبی به حرم علی بن حمزه موسی الکاظم منتهی می‌شود که از دیرباز این مجموعه برای مردم شیراز، فضای عرفانی و معنوی به همراه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: به نظر می‌رسد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تغییر سلیقه و ذائقه نسبت به حفظ بنا‌های تاریخی و فرهنگی در شهر شیراز بی‌توجه شده و به مسائل اقتصادی و تجاری روی آورده است.

دستغیب با ابراز تاسف از ساخت مجتمع تجاری در جوار حافظیه از استاندار فارس و نمایندگان مردم شیراز در خانه ملت خواست مانع از احداث مجتمع تجاری در جوار حافظیه با سازه‌های بتنی نامناسب شوند.
انتهای پیام/ر

ابراز نگرانی دستغیب از احداث مجموعه تجاری در جوار حافظیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار