امنیتی که دیگر در خلیج فارس برای آمریکا وجود ندارد؛

قاتلِ ناوها، کابوسِ ایرانیِ آمریکا که تنگه هرمز را می‌بندد

موشک خلیج فارس در مرحله نهایی خود، بر روی هدف قفل می‌کند و تا زمانی که به هدف برخورد نکند، مکانیزم عملش تکمیل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

خلیج‌فارس، موشک تک‌مرحله‌ای و سوخت جامدی با سرعتی مافوق صوت است که با کلاهک ۶۵۰ کیلوگرمی خود قادر است اهدافی از قبیل شناور‌های سنگین دشمن و ناو‌های هواپیمابر آن را تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری با بالاترین دقت و ضریب خطای تقریبا صفر هدف قرار دهد و این یعنی ناوهای آمریکایی نه در خلیج فارس امنیت دارند، نه در تنگه هرمز و نه در دریای عمان و اقیانوس هند.

موشک خلیج فارس

موشک هوشمند و بالستیک خلیج فارس یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت عمل می‌کردند، اما سرعت خلیج فارس مافوق صوت بوده و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

موشک خلیج فارس به صورت هدایت ترکیبی عمل می کند، به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل کرده و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود 650 کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.

سوخت موشک "خلیج فارس " جامد است. این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده‌ است. در روزهای آزمایش موشک خلیج فارس در اسفند ۱۳۹۳، سازمان اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، طی گزارشی دقت این موشک ضدکشتی را زیر ۱۰ متر اعلام کرد و نوشت که موشک خلیج‌فارس قادر است تمام تجهیزات نظامی دریایی دشمنان ایران در خلیج فارس و دریای عمان را شکار کند.

موشک خلیج فارس

مکانیزم عمل همه موشک ها این گونه است که رادارهای زمینی و دریایی ماوراء افق و یا هواپیما ها و پهباد هایِ نظارت هوایی پس از بدست آوردن طول و عرض جغرافیایی هدف، این مختصات جغرافیایی را به واحد پرتاب موشک ارسال می کنند و پس از آن موشک به سمت موقعیت معلوم شده روانه می شود، اما موشک خلیج فارس در نوک کلاهک خویش از یک سامانه الکترواپتیک پیشرفته برای کشف اهداف در هنگام بازگشت به جو بهره می جوید که این امکان را به موشک می دهد تا در زمان حمله مستقل بوده و خود اقدام به کشف هدف کرده و خود را به سمت هدف هدایت کند.

همانطور که گفته شد موشک خلیج فارس در مرحله نهایی خود، بر روی هدف قفل می‌کند و  این موضوع گویای این است که موشک خلیج فارس از سامانه شناسایی و تشخیص هدف برخوردار بوده که می تواند از هریک از انواع اپتیکی، فروسرخ، راداری یا لیزری باشد که عدم اعلام این نوع هدایت، برای ناشناخته ماندن ماهیت عملکرد سامانه و سخت تر شدن مقابله با آن لازم به نظر می رسد. این سامانه قابلیت عمل قفل کردن بر روی هدف را داشته و به پردازشگر هوشمند(دارای هوش مصنوعی) مجهز بوده که توان تعقیب اهداف متحرک را دارا است.

موشک خلیج فارس

موشک های بالستیک ضد کشتی، با استفاده از پرتابگرهای متحرک، با خروج از مخفیگاه‌های خود و شلیک چندین فروند موشک به ناوگروه مهاجم، یورش می‌برند و با شلیک تعداد بالایی از این موشک های سوخت جامد که در زمانی کم تر از یک دقیقه آماده پرتاب می شوند و با شتاب بالای خود، به سوی هدف حرکت می‌کنند و امکان واکنش از سوی ناوگروه دشمن، بسیار ناچیز خواهد شد. با توجه برخورداری کشورمان از سواحل طولانی در جنوب و جزایر متعدد، امکان شلیک از سمت های مختلف به ناوگروه دشمن این امکان را به وجود آورده است و توان انهدام این موشک‌ها عملاً ناممکن می گردد.
 
موشک خلیج فارس با برد 300 کیلومتری، تقریباً تمام خلیج همیشه فارس و دریای عمان را پوشش می دهد که به معنی از بین رفتن امکان اجرای عملیات در این گستره برای نیروهای دشمن است. ترکیب موشک های ضد شناور کشورمان قطعا سطح بازدارندگی و پاسخگویی نیروهای مسلح را به نحو چشمگیری افزایش داده تا اگر دشمنان علاقه ای به امنیت این منطقه مهم ندارند، مجبور به اطاعت از  جمهوری اسلامی ایران باشند.
 
موشک خلیج فارس
 
سایت Armyrecognition در همان روزهای رونمایی از موشک خلیج فارس در مقاله‌ای با عنوان موشک‌های ضد کشتی ایران یک عامل کلیدی در تنگه هرمز نوشت: سپاه پاسداران، موشک‌های ضد کشتی را آزمایش کرده است که می‌تواند اهدافی را در فاصله 186 مایلی هدف قرار دهد که به کمک متخصصان خود آن را طراحی کرده و ساخته‌اند. این موشک سرجنگی به وزن هزار و 433 پوند را می‌تواند حمل کند و توسط سپاه پاسداران به منظور شارژ توان موشکی ایران ساخته شده است. ایران به دنبال توسعه موشک‌های زمین به زمینی است که قابلیت استفاده در مقابل اهداف دریایی را دارد.
 
ایران به کمک موشک خلیج فارس می‌تواند تانکرهای ذخیره سوخت را هدف قرار داده و همچنین مسیر کشتی‌رانی را مختل کند. ایران در حال گسترش سیستم قاتل ناوها است که در آن می‌تواند به سیستم‌های دفاعی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و ناوهای آن‌ها آسیب وارد کند و این موشک با بردی معادل 185 مایل قادر است در عرض چند دقیقه به هر هدفی در تنگه هرمز حمله کند. 
 
دریادار تام مارفیاک یکی از فرماندهان ارشد بازنشسته آمریکا در این خصوص معتقد است با وجود اینکه آمریکا در مقابل موشک‌ها بسیار مجهز است، اما موشک خلیج فارس توانایی این را دارد که با دریافت یک مختصات از یک پهپاد به سوی هدف شلیک شود و به آن نفوذ کند.
 
موشک خلیج فارس
 
سایت Defence.pk با اذعان به راه‌اندازی و قدرت برخورد موشک خلیج فارس با هدف نوشت: موشک خلیج فارس در فوریه 2011 رونمایی شده که دارای زمینه سبز و یک بینی گرد بوده که مربوط به بخش هدایت این موشک در فاز نهایی است و این  موشک سوالات زیادی را در خصوص ایمنی کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد می‌کند.
 
سایت Information Diseminition در خصوص توان موشک خلیج فارس یادآور شذ: موشک خلیج فارس یک موشک کوتاه برد با قابلیت‌های ویژه است که حدود 250 تا 300 کیلومتر برد داشته و توانسته شناوری را در خلیج فارس با موفقیت هدف قرار دهد و این موشک با دقت بالا و هدایت الکترواپتیکی و اینرسی،  به خوبی اهداف را در تیررس خود دارد و راهبرد ایران در زمینه تاثیرپذیری هر چه بیشتر موشک‌های کوتاه برد خود است.
 
 سایت Iranwatch در خصوص ویژگی‌ها و قدمت موشک "خلیج فارس" اعلام کرد که ایران در سال 2011 یک موشک بالستیک مافوق صوت را آزمایش کرد که می تواند سرجنگی حدود 500 کیلوگرم را حمل کند و تا فاصله 300 کیلومتری منتقل کند و این موشک ارتقا یافته فاتح 110 است. 
 
موشک خلیج فارس
 
موشک خلیج فارس در کنار انبوهی از تسلیحات دیگر ضد کشتی ساخت داخل قادر به پوشش سخت ترین شرایط درگیری های دریایی هستند و می توان با استفاده ترکیبی و هوشمندانه از تکنیک ها و ابزار های تولید داخل با اتکا به توان ملی مدت بسیار طولانی نبردهای دریایی را بدون داشتن پشتیبانی هوایی و دریایی مدیریت و ضربات سختی به دشمن متجاوز وارد کرد.
 
موشک خلیج فارس معادلات در منطقه خلیج فارس را تغییر داده و می‌تواند اهداف ناوهای جنگی و هواپیمابر در تنگه هرمز را به راحتی هدف قرار دهد. جمهوری اسلامی ایران امروز بزرگ ترین قدرت موشکی منطقه غرب آسیا بوده و در این مسیر  بسیاری از موشک ها را در اختیار دارد که از جمله آن می توان به "قیام" ، "قدر"، "فاتح 110" ، "خلیج فارس" ، "شهاب 1 و 2 و 3" اشاره کرد. 

 اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد تنها با اتکا بر توانمندی موشکی خود، اقدام برقراری امنیت در آب های منطقه ای کند، حتما می تواند، چه برسد به این که سایر توانمندی ها نظیر قایق های تندرو، مین دریایی و زیر دریایی ها هم به کار گرفته شوند. قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران امروز به مرحله ای رسیده که قطعا بزن در رویی در کار نخواهد بود و اگر دشمنان بزنند، قطعا خواهند خورد، حقیقتی که در جریان بزن دروی داعش و کوموله در ایران به همه جهان ثابت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
هر وقت موشکهای ایران مقدس را می‌بینم اشکم جاری می‌شود چون کمر دشمنان‌ را شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر ایران مقدس ما روزی آمریکایی جنایتکار را زیر پامیکزاریم این وعده خداست وخدا باماست
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۶:۳۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
درود بر شما
به روز رساني تجهيزات بسيار ضروري است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
درود بر شما
به روز رساني تجهيزات بسيار ضروري است.
Iran (Islamic Republic of)
اا
۰۸:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
سلام. دشمن دیگر خودشو خسته نکند.به جای واژه ایران هراسی بهتره واژه دنیا هراسی به کار ببریم.امید ما به کره شمالی بود.چون دکمه بمب اتمی روی میزه رهبر کره شمالی بود که آمریکا را تهدید کرد برای همیشه آمریکا را از روی نقشه کاغذی محو میکنه.ما هم خوشحال شودیم و درود فرستادیم به خاطر اینکه زحمته ماز را کم کرد.و گفتیم ایول دیگه دشمنی وجود ندارد.حالا با خیالی راحت تمام بوجه کشور را باهاش ایران را میکنیم آباد...ولی مثله اینکه عینکشو عوض کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
زنده باد....کلیپشم میذاشتین خب
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۳۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
تبریک
چقدر این موشک ها خوشکلند.ما باید طبق فرمایش قرآن قوی باشیم. ان شاء الله دل های مردم آزاده را به انقلابمان بیشتر جذب نماییم. ما مردم مناطق جنگ زده بیشتر قدر این پیشرفت ها را می دانیم. من مدت هاست که به هر که می رسم به او می گویم که ایران یک کشور عظیم صنعتی شده. همین طور یک قدرت پزشکی است. به امید نجات بشریت از گرفتاری به دست ایرانی های بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۲۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
جون داداش 1 دونه بزن ریاض تاریاضی ش بهم بریزه...مهم نیست اگه جنگ جهانی ام بشه پاش وای میشیم...ملکه تجربه شو داریم،،،مردان غیورهم داریم،خداروشکرهمه چی تموم ایم و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
زنده باد غیورمردان میهن بویژه سپاه پاسداران وارتش وپدافند خاتم الانبیا وهمجنین قرارگاه خاتم الانبیا سپاه که اگر این اقتدار را بوجود نمی آوردن دشمنان این ملت بااین ائتلاف ایجاد شده علیه ما حتی لحظه ای وذره ای نمیگذاشتند آب خوش ازگلوی ۸۵ میلیون ابرانی پاین رود
پس تک تک مردم ایران مدیون این مردان غیور وشجاع وخلاق کشورمان هستند وباید به همه این عزیزان درود فرست وقدرشناس بود
عمر رهبرم وپرجم کشورم همچنان مستدام باد
خدا نگهدارشون باشد ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
شاد
۲۳:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم هر کسی که میخواهد بذر ناامیدی را در دلهای پاک این ملت شریف بپاشد,
اگر قابل هدایت است ان شاءالله هدایت و الا ، نیست و نابود بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ای ول دارید ، خدا سایتون رو بالای سر همه مردم ایران و مظلومین دنیا نگه داره

سرعت پیشرفت سپاه پاسدارن و قدرت و نبوغی که محققان ما دارن اینو تایید می کنه که ایرانی جماعت چیز غیر ممکن براش وجود نداره ، منطقه باید پشت این نیرو وایسه و حمایت کنه حتی مالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
بخاطر همين قدرت موشكي ايران و بالا تر از ان ايمان مردم شريف ايران است كه دشمنان بخودشون جرّأت نمي دهند شيطنت كنند. الان تو دنيا هر جايي ايراني باشه پيشرفت هست. در كشورهاي پيشرفته در هر زمينه اي كه موفق شدند حتما يك ايراني پشتش بوده. دنيا بايد بفهمد كه ما ميتوانيم. اللهم عجل لوليك الفرج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
جلوی قاچاق را بگیرید.
قبول دارم برای دفاع به سلاح نیاز داریم،اما برای زندگی به پول نیاز داریم.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۰:۱۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
لطفا مسولین دلسوز در آموزش تکنیک های مقابله با جنگ های سرد و در نهایت پدافند غیر عامل هوشیار تر عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۹:۵۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
انشاالاه موشک بعدی طرف اسراییل روانه شه.امریکا جرات جنگ نداره تا حۻرت
اقا و سپاه رو داریم.
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۷:۳۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
حضرت آقا و سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و مردم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۰۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
دریاهای ما متعلق به ماست در صورت نامردی غرب تنگه هرمز با بازوان پرقدرت ایران بسته خواهد شد و خلیج فارس و دریای عمان گورستان ناوها و کشتیهایشان خواهد شد
هزاران آفرین به کوشش و تلاش دانشمندان ، محافظان و مرزداران ایران اسلامی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
منفی تو برای من یعنی همون مثبت، چون بدون منطق منفی دادی و همین که مطلب را خوندی کافیه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۰۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر همه نیرو های مسلح ایران و گروه های موشکی ارتش و سپاه
این موشک نشان دهنده این است که ایران اسلامی دست بسته نیست و اگر اراده کند متنها تنگه هرمز و دریای عمان و خلیج فارس که هر کشتی و ناو جنگی که بخواهد زیاده خواهی کند را به بیرون پرتاب خواهد کرد
ایران اسلامی با چنین دانشمندان و جنگ افزارهایی همیشه تاریخ بخود خواهد بالید
Germany
بهزاد محمدی
۱۷:۴۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر ایرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ای خدا ما منتظر امام زمان(عج) هستیم...
Iran (Islamic Republic of)
سیدجاسم موسوی
۱۵:۳۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
در مقابل فرمانده کل قوا و نظام جمهوری اسلامی و دانشمندان و شهیدان و خانواده های شهیدان میهنم تعضیم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۴۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
«تعظیم» عزیزم!
Netherlands
ل
۱۵:۳۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
متحدای آمریکا دادشون در اومده، با چه منطقی وچرا منفی میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
الان ۶ ماهه که هیچ ناو هواپیمابری در خلیج فارس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۱۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
من خیلی دوست دارم ایران قدرت اول دنیا ومنطقه بشه ...
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
برای زدن یک ناوهواپیمابر چند ملیارد دولاری با اون همه تجهزات دفاعی به یک موشک نامرعی نیاز داریم فکر کردی اونا هدفی هستند که ما با موشکامان از مایش کردیم اگر امریکا بفهمد ناوهایش به این راحتی نابود میشود که گفتی حتما امریکا بساتشا از اینجا جمع می کند
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد قدرت و شجاعت ایران
۱۳:۵۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
برادر من اینا همه بزرگ نمایی دشمنه.مگه همین اسرائیل نبود که میگفت ما گنبد آهنین داریم وهیچ موشکی نمیتونه ازش رد بشه.بعد دیدین که حزب الله و فلسطین با موشکای سادشون چه بلایی سرشون اوردن.مطمئن باش همین آمریکا پرادعا هم اگه یکی بزنن ده تا میخورن.البته جراتشو نداره بزنه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
آمریکا تبل تو خالی هست اون ناوهای هواپیما بر هم هرکدام به فضل الهی فقط با یه موشک حوت نابود میشن.
توصیه میکنم مشخصات موشک حوت رو بخونید و ببینید که آمریکایی ها چقدر دربدر دنبال رسیدن به تکنولوژی اون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
باید دولت ومجلس مانند سپاه انقلابی عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ایول
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۲۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
به نام خدا
احسنت که حرف دل همه رو زدین
ای کاش جدی تر در مقاب دشمن ظاهر شوند
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درست ما از انواع موشک برخورداریم ولی برای زدن ناو هواپیما بر امریکاای چند ملیارد دولاری یک قدم جلو تر از ان تجهیزاتی دفاعی که روی ناوهواپیما بر مجهز شده نیاز داریم.تنگه هرمز بسته نمی شود نفت که صادراتش به صفر نزدیک شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
الكي نظر نده اول اطلاعات خود تو بير بالا بعد اظهار كن.
Iran (Islamic Republic of)
احمد ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
۰۱:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
سواد درست حسابی نداری ، اومدی نظر میدی !
دولار چیه نوشتی؟ دلار . در ضمن ملیارد نیست میلیارد درسته!
-
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سواد درس حسابی نداری اومدی نظر میدی
دولار چیه نوشتی دلار در ضمن ملیارد نیست میلیارد درسته
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۰۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر دشمنان ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
خداروشاکرم که ایران اونقدر قوی شده که دشمنان جرات نکنند که به ایران حتی فکر حمله کنند. خیلی ممنون از نام گذاری که کردید موشک خلیج فارس. ایولا به غیرتتون ماشالا به شرفتون. خیلی خوشحالم از اینکه ایران قویترین کشور خلیج فارس هست. خدایا شکرت. دست بوس همتونم. یاحق
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۲:۴۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
دولتمردان آمزیکا ؛ اگر حتی 10 درصد هم در حمله به کشوری احتمال شکست خود را بدهند ، هرگز به آنجا حمله نخواهند کرد آنها رویکردشان ؛ جنگ نرم ، از جمله ؛ جنگ اقتصادیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر رژیم صهیونیستی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجتبی
۱۲:۲۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
در مورد اعتصاب معلمان و پنج ماه به پنجماه حقوق گرفتن کارگران از کلابرداری و رانت گزارش بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۱۳:۲۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
به مشکلات معلم ها هم رسیدگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۵۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
ببخشید ، کم کاری دولت چه ربطی به مدافعان سرفراز میهن عزیزمان دارد؟ یعنی می فرمایید کسانیکه مسئولیت دفاع از مرزها را بر عهده دارند ، وظایف خود را رها کنند بیایند بجای دولتمردان؟ به حقوق معلمان شریف و کارگران زحمتکش عزیز رسیدگی کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکای جنایتکار .مرگ بر انگلیس حیله گر و آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۲:۰۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
من کاملا مخالف جنگ هستم و امیدوارم کشورم همیشه در سایه صلح و آرامش با همه کشورهای دنیا رابطه دوستانه داشته باشه. اما دمتون گرم که هستید و اجازه نمی دید که هیچکس فکر حمله به این خاک رو بکنه. به امید اینکه همه دنیا تو صلح کنار هم باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود خداوند به سپاه. دست بوس و پا بوس خودتون و خانواده ها تونم. شیر مردان و دلاور مردان سپاه. باید لرزه به تن دشمنان انداخت باید محکم بود بله ایران یعنی قدرت
-
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده‌ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
آفرین بر مردان کابوس ساز یه کابوس برای تورم هم بسازید تا بترسه نیفته به جان ملت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۱:۵۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
آفرین به این ایران که اجازه نمیده کسی حتی این فکر به سرش بزنه که به ما حمله نظامی کنه اما کاشکی تو حل کردن مسائل اقتصادی هم همینقدر با صلابت جلو میرفتیم. من واقعا واسم سوال هست که ما چرا با این همه نفت، گاز و از همه مهمتر منابع گردشگری که داریم چرا باید اینقدر اقتصاد ضعیفی داشته باشیم. به امید سربلندی ایران و همه مردم نازنین ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
اگه دولت محترم از جوانان نخبه و بسیجی کشور که هیچ ادعایی جز خدمت ندارند، کمک بگیره (مخصوصا برادران نخبه سپاه)مشکلات خیلی سریعتر حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۴۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سپاه تو زمينه موشك كار رو به كاردونش سپرد نتيجشم افزايش امنيت شد واسه كشور خدا خيرشون بده امروز تهديدات نظامي واقعي عليهمون كم شده..
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوری
۲۰:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز تایه حدودی بخاطرشرایط اقتصادی فعلی کشورمردم مقصرند مردمی که درانتخاب شون اشتباه کردن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۵۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
اما کاشکی تو حل کردن مسائل اقتصادی هم ....
یعنی چی ؟ مردان مدافع امنیت کشور باید مسائل اقتصادی را هم حل کنند؟ پس « دولت محترم » چه کار کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ایول
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۱:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
از بالهاش معلومه که ساخت ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۲۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
واقعا" و از ته دل باید گفت :

آفرین

ای کاش افراد دخیل در صنعت خودرویی هم فقط می شد یکمی از این دلاور مردان بی ادعا و گمنام یاد می گرفتن
Germany
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر ایران و سپاه پاسدارن
Iran (Islamic Republic of)
اهل تبریز
۱۱:۲۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
دست و بازوی شما قهرمانان امنیت کشورمان را می بوسم . ماشااله بچه های موشکی مان . خدا سایه شما را روی سر خانواده تان و کشورمان مستدام بدارد .
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۱۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
اگر سپاه نبود کشور نبود: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۱:۱۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود و رضوان الهی به روح همه شهدا بخصوص شهید تهرانی مقدم و خداوند عمر باعزت به رهبر عظیم الشان عنایت فرماید
Czechia
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
باید دشمنان اسلام را نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
خیلی خوبه
اگه این تجهیزات رو نداشتیم امریکا در حمله بما تردید نمیکرد
باید این تجهیزات بروز شوند و هر ساله مانور بدهیم تا دشمنان قدرت ما را ببینند
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
در صورت تامین بودجه سر جنگی موشک خلیج فارس را می توان روی موشک سوخت جامد سجیل هم بار کرد و ظرف 10 دقیقه یک نیروی دریایی مثل نیروی دریایی ائتلاف عربی را در کل منطقه خاور میانه و آفریقا و اقیانوس هند مفقود الاثر کرد.
به همین ترتیب به غیر از ناوهای هواپیمابر با همین سجیل می توان ظرف 15 دقیقه کل 196 فروند ناوگان آمریکا+ متفقین را در منطقه دریای سرخ-مدیترانه-اقیانوس هند- خلیج فارس- دریای عمان غرق کرد. در دکترین دفاعی ایران ناوهای هواپیمابر را معمولا غرق نمی کنند زیرا علاوه بر آلودگی هسته ای که دارد به اسارت گرفتن پرسنل 5000 نفری آنها انسانی تر است فقط به ناو ضربه ای می زنند که قدرت عملیاتی خود را از دست بدهد.
البته طرف مقابل هم در صورت اجرای ضربه اولیه موفق می تواند خسارت خرد کننده به منافع و زیر ساخت ما بزند اما اگر در ایران اراده مقابله باشد، اگر بزنند این بار سال 1367 نیست که پاسخی دریافت نکنند.
اگر بخواهیم می توانیم خساراتی به اینها بزنیم که در تاریخشان از هیچ کشوری دریافت نکرده باشند. طبیعتا مقابله به مثل ما فقط محدود به منطقه هم نخواهد بود و قادریم در سرتاسر جهان از اینها تلفات بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درسته
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
آقای متخصص همه امور وقتی اطلاعی در مورد چیزی ندارید سکوت کنید.
موشک سجیل یک موشک بالستیک زمین به زمین هست و برای اهداف دریایی استفاده نمیشه.
ناوهای هواپیما بر به دلیل حمل مقدار زیادی مهمات درطبقه زیرین به مراتب آسیب پذیر تر از سایر ناوها و حتی ناوچه ها هستند.
برای زدن ناوها غالبا ولی نه همیشه از موشک های زیر سطحی استفاده میشه چرا که این موشک ها با ایجاد حفره های بزرگ در بدنه سبب ورود آب به داخل، کج شدن ناو، از کار افتادن سیستم های ژیروسکوپ و در نهایت غرق شدن آنها میشه
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۶:۲۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
پس از زیردریایی های ایران هم که با سرعت رو به توسعه هستند غافل نشوید چرا که این شناورهای زیرسطحی با اژدر های خود دشمن ناوگان دشمن از جمله هواپیمابرها هستند...
Iran (Islamic Republic of)
محمد علي
۰۹:۵۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
با سلام
خدا قوت به اين دلاوران كه قدرت ايران را به روخ تمام ابر قدرت هاي دنيا ميرسونه و ترس تو دل دشمنان ايران مي اندازه
-
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
امریکا تمام هدفش از بین بردن نظامه از جنگ اقتصادی باید بیشتر از جنگ نظامی ترسید چون قاتل خاموش حکومتهاست الان اگه به صورت مستقیم با امریکا برخورد نکنیم و بترسیم برای همیشه دیر خواهد شد رونمایی از موشک به تنهایی کافی نیست نباید منتظر موند انها به ما حمله کنند تا بعد به انها جواب بدیم امریکا ییها زرنگتر از این حرفهاست حمله نظامیش فقط از طریق گروه هایه نیابتی است پس اگه منتظر بمونیم که انها به ما حمله کنند و بعد انتقام بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ماشالله به سپاه آفرین به ارتش درود بربسیج وسلام بروزارت دفاع دمتان گرم تاکورشودچشم هرآنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ماشالله به سپاه آفرین به ارتش درود بربسیج وسلام بروزارت دفاع دمتان گرم تاکورشودچشم هرآنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ماشالله به سپاه آفرین به ارتش درود بربسیج
-
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
پاسخها باید خیلی خیلی کوبنده تر باشه.
-
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه پاسداران
-
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
خدا قوت پایدار و جاودان باشید پاسداران غیور ایران
Germany
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
یا فاطمه الزهرا سلام بر تو ای خوبترین عالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بی کران به خدای یکتا به پیامبران وامامان وشهیدان ومجاهدان همه موشکهای ایران از معجزات لاینفک الهیست به خصوص موشک خلیج فارس دیشب بازدید فرمانده سپاه از دو روستای محروم سیستان وبیان ایشان که فرمودند همه ثروت این دو روستا 50 ملیون تومان نیست برای حقوقهای 200 ملیونی چه جواب خداوند می دهند مشاهده کردم دلم می خواهد متخلفان از هر قشری باشند محاکمه شوند و ایران عزیر قدرتمندترین موشک جهان بسازد اگر نسازد برای ما خواهند ساخت
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۰۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سایت محترم باشگاه خبرنگاران، ما هم به این موشک ها افتخار می کنیم و این توانایی ها باعث افزایش امنیت کشور می شوند.
-
شهاب
۰۸:۵۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود خدا بر سرداران رشید سپاه با قدرت ایمان وتقوا بر هر دشمن متخاصمی پیروز خواهیم شد .افتخار کشورمان هستید
-
شهاب
۰۸:۵۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود خدا بر سرداران رشید سپاه با قدرت ایمان وتقوا بر هر دشمن متخاصمی پیروز خواهیم شد .افتخار کشورمان هستید
-
شهاب
۰۸:۵۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود خدا بر سرداران رشید سپاه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۵۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
قربان سپاه باید قدر سپاه روبدونیم احساس غرور میکنم وقتی نام ائمه رو موشک میبینم مرگ بر آل یهود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر تفکر انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۸:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سلام و درود بر روح پاک شهدای موشکی .پر توان باد بازوان نیروهای مسلح خدا قوت سربازان امام زمان .مرگ بر آمریکا و هوادارانش و منافقان نفوذی.
Iran (Islamic Republic of)
سهراب از تورچی
۰۸:۳۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
خداوند یارتان
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
باید امریکارو زیر پا له کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
-
مصطفی
۰۸:۰۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود خدا بر غیرت ، شجاعت ، آزادگی رزمندگان اسلام از ابتدا تا به امروز که شاهد عزت و سربلندی ایران عزیزمان در سطح جهانی می باشیم تا خدا با ماست هیچ قدرتی قادر به مقابله با ایران نمی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
یک روز هم دیر است باید با این امکانات امریکا را نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۰۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ما پیرو امام حسین ع هستیم اهل جنگ نیستم تا زمانی که دشمن بر علیه ما اقدامی نکرده دست به صلاح نخواهید برد اما اگر بخواهد اقدامی بر علیه ما بکند چنان جوابش میدهیم که از کار خودش پشیمان شود اگر یکی بزند ده تا میخورد .ما اهل دفاع هستیم نه اهل جنگ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
هواچیمای مسافر بری ما را زدند باید نابود باشند دفاع وجواب حمله را هنوز ندادیم
-
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
چقدر بعضی از شهروندان بیسواد یکی سلاح رو مینویسه صلاح یکی مینویسه هواچیما وبقیه جمله اش رو هم که خودش نمیفهمه اگه بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
شما برادر ببخشید که سلاح اشتباءنوشته شده است و هواپیما اشتباءنوشته شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۲۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر شهیدان و سلام بر سازندگان چنین موشکی که دشمنان به وحشت افتاده اند و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهان نشان میدهند الان شیعه قدرت پیدا کرد در جهان اگر دشمنان بخواهند بر علیه شیعه اقدامی کنند با نابودی خودشون بازی کرده اند اگر یکی بزنند 10 خواهید خورد .خدایا ولایت را پایدارکن و دشمنانش نابود .امین یا رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار