جشنواره هه نار یک برنامه فرهنگی است

رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: جشنواره هه نار یک برنامه فرهنگی با رویکرد جذب توریست و آشنایی تمام مردم ایران با انار اورامان است،

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،چیا سهراب نژاد گفت:  این جشنواره در سه حوزه برگزار می‌شود که ابتدا به مدت سه روز در 4 روستای ژیوار، بلبر، سلین و ناو با حضور خبرنگاران و عکاسان و علاقمندان به حضور در جشنواره برگزار می‌شود.

وی افزود: اختتامیه رسمی این جشنواره در سنندج با تقدیر از عکاس بهترین تک عکس، بهترین مجموعه عکس و بهترین یادداشت و گزارش نیز با رای داوران و با حضور مسئولان استان برگزار خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: سمینار تخصصی این جشنواره نیز که سومین حوزه برگزاری جشنواره است، با مسئولیت دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری موفق جشنواره انار علاوه بر کسب اعتبار برای استان، باید زمینه پایه ریزی برگزاری جشنواره ملی انار اورامان در سال‌های آتی را فراهم کند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: افراد زیادی از سراسر استان برای حضور در جشنواره از طریق تورهای گردشگری و ... ثبت نام کرده‌اند که با توجه به این حجم از حضور مخاطب، امنیت و نظم مراسم بحث مهمی است که باید با همکاری ادارات مختلف تامین شود

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: برگزاری جشنواره "هه نار"  اثرات مثبت و بازتاب های مطلوبی برای کل استان و به ویژه منطقه اورامان به لحاظ معرفی پتانسیل های منطقه دارد.

وی عنوان کرد: جشنواره هه نار یک برنامه فرهنگی با رویکرد جذب توریست و آشنایی تمام مردم ایران با انار اورامان است، پس باید این مهم جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه کردستان و منطقه اورامانات پتانسیل های زیادی به لحاظ گردشگری، طبیعت بکر و مهمان نوازی در منطقه دارد، افزود: مناطق گردشگری زیادی در استان کردستان و منطقه اورامان وجود دارد که ناشناخته مانده و مستعد توسعه و سرمایه گذاری است.

سهراب نژاد با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت بسیار خوبی برای معرفی محصولات استان است، یادآور شد: استان کردستان دارای محصولات زیادی است که قابلیت تبدیل شدن به برند را دارند، برندسازی محصولات می تواند به توسعه گردشگری در منطقه کمک کند.

گفتنی است: جشنواره هه نار اورامان طی روزهای ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ مهر ماه در روستای، بلبر، ژیوار، سلین و ناو برگزار می شود.

انتهای پیام/م

اولین جشنواره هه نار دراستان کردستان برگزارمی شود

 

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.