رییس کل دادگستری استان قزوین؛

مجموعه قضایی باید نگاه جدیدی به قانون داشته باشد

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: مجموعه قضایی استان باید نگاه جدیدی به قانون داشته باشد و آن را ابزاری برای اجرای عدالت نه مانع تحقق آن بداند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری با بیان اینکه مجموعه قضایی باید نگاه جدیدی به قانون داشته باشد گفت: این نگاه جدید به قانون در استان در بخش‌های مختلف از قبیل مهریه، حفظ واحد‌های تولیدی و نگاه داشت آب‌های زیرزمینی در حال اجرا است که به اصلاح و رفع بسیاری از مشکلات منجر خواهد شد.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: بخش دیگری از مشکلات جامعه به تصویب قوانین ناقص و اجرای آن‌ها که به تخریب محیط زیست، منابع آبی منجر شده بر می‌گردد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در حوزه حقوق عمومی هم مدیران باید بدانند که نمی‌توانند طبق تمایل خود برای تفسیر قانون اقدام و بیت المال را برداشت و هزینه کنند.

وی اضافه کرد: باید مجموعه قضایی در استان به گونه‌ای رفتار کنند که مردم در جامعه احساس عدالت داشته باشند و بتوانند در محاکم و دادگاه‌ها به راحتی از حق خود دفاع نمایند.

این مسئول قضایی استان خاطر نشان کرد: مهمترین عامل احساس عدالت تکریم مردم در دستگاه قضایی و برخورداری دو طرف دعوا از احترام، نگاه و فرصت صحبت برابر است.

رییس کل دادگستری استان گفت: بخش اعظمی از مشکلات فعلی جامعه به خود مدیران باز می‌گردد که در صورت اراده و عزم جدی مسئولان می‌توان برای حل آن‌ها اقدام کرد.

در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام حسین کثیرلوقدردانی و علی شعبانی به سمت رییس کل جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین معرفی شد.

همچنین با قدردانی از خدمات محمد افشاری سرپرست سابق، عباس علائیان به عنوان معاون قضایی رییس کل و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/

معرفی دو مسئول قضایی در استان قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار