مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با احیای غارهای زیرزمینی کنزق، ظرفیت جدید گردشگری تاریخی در شهر سرعین تعریف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر یکشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: غارهای دستکند کنزق از اعجازهای معماری صخره ای کشور محسوب می شود و به لحاظ ویژگی های منحصر به فرد جزو آثار شاخص معماری صخره ای است.

وی افزود: طی ماه های اخیر عملیات کاوش و بازگشایی در غارهای زیرزمینی آغاز شده و تاکنون به همت باستان شناسان سه غار بازگشایی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه در طول روند کاوش، مطالعات جامع از قدمت غارها و حیات انسان در این منطقه انجام می شود، اضافه کرد: در عین حال با بازگشایی اجرای طرح های جدید و استفاده از فضای غارها با هدف جذب گردشگران در دست مطالعه است.

به گفته فلاحی اداره کل میراث فرهنگی استان بهسازی راه دسترسی و سنگفرش مسیر ارتباطی غارهای زیرزمینی تا روستای کنزق را نیز بر عهده گرفته است.

وی متذکر شد: با پیگیری مستمر اعتبار مناسب جهت انجام عملیات کاوش و تقویت زیرساخت ها در نظر گرفته شده است و ساماندهی این منطقه تاریخی با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام/ح

غارهای کنزق از اعجازهای معماری صخره ای کشور محسوب می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.