بوشهر چهارمین استان کشور در زمینه تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت:بوشهر به عنوان چهارمین استان کشور در زمینه تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی شناخته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدرحیم بهره‌مند مدیرکل استاندارد استان بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه مطلوب فعالیت‌های استاندارد در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی در بوشهر افزود: این استان به عنوان چهارمین استان کشور در زمینه تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی شناخته شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت حدود ۵۰ آزمایشگاه همکار استاندارد در بیش از ۲۳۰ زمینه آزمایشگاهی و وجود شرکت‌های بازرسی فنی متعدد در استان باعث شده تا علاوه بر پیشرو بودن در زمینه استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در کشور، تمامی پارک‌ها و شهرک‌های بازی بخش خصوصی استان نیز گواهینامه استاندارد دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: پارسال ۱۰۴ عنوان استاندارد ملی و یک عنوان استاندارد بین‌المللی تدوین شد و ۱۵۴ استاندارد ملی نیز مورد بازنگری قرار گرفت که باعث شد این استان از استان‌های پیشتاز در زمینه استانداردسازی در کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: پارسال همچنین بیش از ۸ هزار بازرسی و نمونه‌برداری از سطح بازار استان به منظور نظارت بر کیفیت کالا‌های تولید داخل عرضه شده در فروشگاه‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد تحت عنوان استاندارد‌های بین‌المللی و چهارمین انقلاب صنعتی گفت: در اثر این انقلاب و اتصال فن‌آوری‌های نوین، مصرف‌کننده به تولیدکننده مرتبط می‌شود و در فضای پرشتاب رقابتی که ایجاد می‌شود، «کیفیت» رمز ماندگاری در بازار‌های ملی و جهانی است.

بهره‌مند تصریح کرد: می‌طلبد تولیدکنندگان داخلی با شتاب بیشتری خود را با این تحولات نوین که به زودی سراسر جهان را در بر می‌گیرد منطبق کنند.

وی بر استاندارد سازی پارک‌های بازی تاکید کرد و افزود: از شهرداری‌های استان انتظار داریم تا نسبت به بهبود وضعیت و استانداردسازی زمین‌های بازی و تجهیزات مستقر در پارک‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ف

بوشهر به عنوان چهارمین استان کشور در زمینه تدوین استاندارد‌های ملی شناخته شد

برچسب ها: استاندارد ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.