معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطبهای تولید گوشت قرمز در شمالغرب کشور بوده و با احتساب این جایگاه بخش عمده ای از نیاز گوشت قرمز کشور را تامین می‌کند.

نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از افزایش تولید گوشت قرمز در استان خبر داد و اظهار داشت: سالانه 29 هزار و 720 تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز 14 هزار و 300 تن نیاز گوشت قرمز سالانه استان، حدود 15 هزار تن مازاد تولید نیز به صورت لاشه و یا دام زنده به استان های همجوار ارسال می شود.

وی کاهش عرضه و افزایش تقاضا را از دلایل مهم نوسانات قیمت گوشت قرمز طی ماه های گذشته عنوان کرد و اظهار اشت: بارندگی مناسب و افرایش علوفه در سطح مراتع باعث ترغیب دامداران به پرواربندی دام  و عدم عرضه دام زنده به کشتارگاهها گردید که افزایش قیمت گوشت قرمز را به دنبال داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزایش قیمت نهاده ها ی دامی را از دلایل دیگر افرایش قیمت گوشت قرمز برشمرد و تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی و خدمات جانبی مانند دستمزد نیز بر افزایش قیمت گوشت قرمز بی تاثیر نبوده است که برای رفع این مشکل نهاده های دامی از بندرعباس در حال بارگیری به سمت استان اردبیل است.

اژدری سرانه مصرف گوشت قرمز در استان را 11کیلو و 470 گرم اعلام و بیان کرد: در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت گوشت قرمز در شش ماهه سالجاری یکصد و 15 تن گوشت گرم گوسفندی با قیمت هر کیلو گرم 37 هزار و 500 تومان و گوشت سردست با قیمت 35 هزار و 500 تومان توسط بخش خصوصی عرضه گردیده است.

وی افزود: در طی این مدت 165 تن گوشت گوساله منجمد وارداتی با قیمت مصوب هر کیلوگرم 29 هزار تومان عرضه گردید و عرضه 30 تن گوشت قرمز همچنان در سطح شهر ادامه داشته و هیچ گونه مشکلی در زمینه عرضه گوشت قرمز و تامین نیاز مردم  وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل به فعالیت سه میلیون و 900 هزار واحد صنعتی دامداری در استان اردبیل نیز اشاره کرد و بیان داشت: از این میان 98 واحد گاوداری با ظرفیت بیست و نه هزار و 218 راس، 313 واحد پرواربندی گوسفندی با ظرفیت 55 هزار و 534 راس، 114 واحد پروار بندی بره با ظرفیت چهار هزار و 475 راس و 9 واحد گوسفند داشتی با ظرفیت شش هزار و 270 راس گوسفند است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گوشت قرمز ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یبل
۰۷:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
گوشت چیه؟؟ اسمش واسم اشناس؟