برقراری امنیت کامل در دو طرف مرز شلمچه

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: امنیت کامل در دو طرف مرز شلمچه وجود دارد و در رابطه با امنیت جای هیچگونه دغدغه وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ولی‌الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر اربعین حسینی سال ۹۷ اندیشیده شده و امسال ۴۵۰ موکب و ایستگاه صلواتی در مرز شلمچه مستقر شده است تا امر خدمت‌رسانی به زائران را انجام دهند.

وی افزود: امنیت کامل در دو طرف مرز شلمچه وجود دارد و در رابطه با امنیت جای هیچگونه دغدغه وجود ندارد و زائران به آسانی، روانی و توأم با امنیت به زیارت مشرف می‌شوند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۱۱ رام قطار کار انتقال زائران از طریق خطوط ریلی به مرز شلمچه را انجام می‌دهند، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز خدمت به زائران را در دستور کار قرار دارد و همچنین ۴ فروند کشتی زائران را از بندر خرمشهر به بندر بصره منتقل می‌کند.

حیاتی ادامه داد: مرز شلمچه مانند سال گذشته علاوه بر میزبانی از زائران ایرانی، مرز انحصاری اتباع خارجی ۹۱ کشور جهان نیز است و تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از اتباع خارجی نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های ترافیکی از امروز آغاز خواهد شد، افزود: ۱۳۰ هکتار پارکینگ در مرز شلمچه برای خودرو زائران تدارک دیده شده است و زائران می‌توانند خودروهای خود را در این پارکینگ قرار دهند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: سال گذشته در ایام اربعین حسینی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر از مرز شلمچه به قصد عتبات عالیات تردد کردند و بر اساس پیش‌بینی ما امسال تعداد زائران نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

حیاتی افزود: ۵۰ گیت ویژه اتباع ایرانی و ۲۰ گیت ویژه اتباع عراقی برای تردد تردد آسان و روان زائران در نظر گرفته شده است و زائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن تردد خواهند کرد.

وی گفت: زائران از مبادی شروع حرکت خود ویزا را تهیه کنند و با مدارک معتبر و رسمی به مرز شلمچه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د

امنیت کامل در مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.