در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان شد؛

ایجاد مرکز آموزشی سفال در دستور کار معاونت صنایع دستی پایتخت

معاونت صنایع دستی استان تهران در حال برنامه‌ریزی و ایجاد مرکز آموزشی سفال در یک مکان است.

محمد انشایی معاون صنایع دستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: ما در حال برنامه‌ریزی و ایجاد مکانی به عنوان مرکز آموزش سفال برای سفالگران تهران هستیم. این مرکز با هدف تمرکز آموزش‌های سفال در یک مکان ایجاد خواهد شد.

وی از فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان مرکز آموزشی رویش سرو خبر داد و گفت: مدرسه تخصصی صنایع دستی ایران با عنوان رویش سرو در روز کارگر مصادف با ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری شهرداری منطقه ۹ شهر تهران پایه‌ریزی شد. این مدرسه پس از گذشت ۴ ماه اولین هنرجویانی که فارغ‌التحصیل شده بودند را معرفی کرد و ما از آن‌ها تجلیل کردیم. این افراد در ۴ رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، طراحی سنتی، چرم و رودوزی‌های سنتی تحصیل کرده‌اند و گواهینامه پایان‌دوره خود را دریافت کردند.

معاون صنایع دستی استان تهران تصریح کرد: مدرسه رویش سرو هم‌اکنون نزدیک به ۱۰۰ و خرده‌ای نفر ثبت نامی دارد و دو یا سه رشته نیز به رشته‌های مدرسه اضافه می‌شود. مدرسه صنایع دستی ایران در حقیقت با هدف زنده نگه داشتن روند استاد شاگردی و با رویکرد‌های جدید یعنی تئوری‌ها و روش‌های آموزشی جدید پایه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

مرکز آموزشی سفال راه اندازی می شود

 

برچسب ها: صنایع دستی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار