رباتی با توانایی انتقال احساسات +فیلم

تاکایوکی توتو توانسته است رباتی اختراع کند که توانایی تقلید تغییراتی که انسان با احساساتش در صورت خود ایجاد می‌کند را تقلید کند.

رباتی با توانایی انتقال احساسات +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربات یک دستگاه الکترومکانیکی یا یک نرم‌افزار هوشمند برای جایگزینی با انسان به هدف انجام وظایف گوناگون است. همچنین ربات دستگاهی است که به صورت خودکار عمل می‌کند، جایگزین تلاش انسانی می‌شود و ممکن است در ظاهر شبیه انسان‌ها نباشد. اما بعضی مواقع این ربات‌ها بسیار شبیه انسان ساخته می‌شوند تا جایی که این شباهت کمی ترسناک نیز می‌شود. به این ربات‌ها، انسان‌نما گفته می‌شود. ربات‌های انسان‌نما دارای چهره انسانی هستند و از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

چهره این ربات مانند یک انسان است. یک انسانی که در حال قضاوت کردن شماست! حالت چهره او به این دلیل است که در حال تقلید چهره مخترعش است. در واقع این ربات یک موجود بسیار جالب است.

نام  او SEER است که در واقع این اسم مخفف این عبارت است: Simulative Emotional Expression Robot. این عبارت به این معنا است که این ربات توانایی شبیه سازی احساسات انسان را دارد. سازنده خلاق این ربات فردی است به نام Takayuki Todo. این ربات توسط دوربین‌های سنسوری که درونش قرار دارد می‌تواند با مخاطبش ارتباط چشمی گرفته و آن را حفظ کند.

SEER می‌تواند مانند یک انسان خیره شود و دقیق به یک نقطه نگاه کنند. درست مانند زمانی که انسان می‌خواهد روی دیدن یکی چیز تمرکز کند. حرکات او بسیار مانند انسان است. این ربات دارای قابلیت جالب تقلید کردن حرکات چهره افراد دیگر نیز هست. او این کار را با تقلید جابه‌جایی ابروها، پلک‌‌ها و موقعیت سر انجام می‌دهد. در فیلمی که مشاهده خواهید حرکات خارق‌العاده این ربات را می‌بینید. البته کمی این ربات عجیب نیز هست زیرا تنها سر و گردن دارد و دیگر اعضای بدن به او متصل نیستند. در ادامه این فیلم را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر


انتهای پیام/

رباتی با توانایی تقلید احساسات

برچسب ها: فناروری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار