اعتراض سوریه به جنایت ائتلاف بین المللی در دیرالزور

سوریه با ارسال پیامی به سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص جنایت اخیرِ به اصطلاح ائتلاف بین المللی در دیرالزور اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الاخباریه سوریه،  سوریه با ارسال پیامی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در خصوص جنایت اخیر به اصطلاح ائتلاف بین المللی در دیرالزور، تاکید کرد استفاده از تسلیحات ممنوعه توسط این ائتلاف علیه ملت سوریه به روش سازمان یافته و عمدی آن برای نقض آشکار قوانین بین المللی، قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین حقوق بشری تبدیل شده است.  

در این پیام آمده است: این جنایت ائتلاف بین المللی بخشی از رشته جنایت‌های جنگی و جنایت‌ها علیه بشریت است که این ائتلاف علیه مردم سوریه مرتکب می‌شود. از جمله جنایت‌های این ائتلاف، ادامه حمایت از تروریسم، استفاده از ترویست‌ها و شبه نظامیان جدایی طلب برای تحقق طرح‌های خصمانه خود است.  

این پیام در ادامه می‌افزاید: سوریه بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهد به وظایف خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی، اجرای تحقیقات بین المللی درباره این جنایت ها، محکومیت این جنایت ها، تحرکات فوری برای پایان دادن به آنها، جلوگیری از تکرار این گونه جنایت ها، پایان دادن به حضور خصمانه نیرو‌های آمریکایی و دیگر نیرو‌های خارجی که به شکل غیرقانونی در سوریه مستقر هستند، عمل کند.  

انتهای پیام/

اعتراض سوریه در محکومیت جنایت به اصطلاح ائتلاف بین المللی در دیرالزور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار