مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و ساز‌های یزد:

استفاده از نماهایی با سبک غیر ایرانی در شهر جهانی یزد ممنوع شد

مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و ساز‌های شهر یزد گفت: سبک‌های غیر ایرانی کاربرده شده در نما‌های شهر جهانی یزد هویت شهرسازی و نما‌ها را زیر سوال می‌برد.

علی نوری مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و ساز‌های شهر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با بیان اینکه طرح تفصیلی قدیم به طور کلی یک سری از نما‌ها را مجاز و بقیه را ممنوع اعلام کرده بود جزئیات در آن دیده نمی‌شد گفت: در طرح تفصیلی جدید جزئیات نما‌های مجاز و غیر مجاز در اجرای نما‌های سطح شهر یزد مشخص شده است.

نوری به نمای سنگ اشاره کرد و افزود: نمای سنگ در طرح تفصیلی قدیم در شهر یزد به طور کامل ممنوع بوده اما الان در طرح تفصیلی جدید از سنگ در۱۰ درصد از نما برای اشکالی همچون قاب یا تا طبقه دوم ساختمان‌ها ،حدودا ارتفاع ۱۰ متری، با نمای کامل سنگ می‌توانند از سنگ‌های مجاز همانند تراورتن و گرانیت استفاده شود.

وی با توجه به کاربرد نما‌های رومی و غیر ایرانی رایج در شهر و مغایرت با شهر جهانی یزد گفت: سبک‌های غیر ایرانی و مذهبی کاربرده شده در نما‌های شهر جهانی یزد و ایجاد آشفتگی در نما هویت شهرسازی و نما‌ها را زیر سوال می‌برد و به همین دلیل در طرح تفصیلی جدید به طور کلی غیرمجاز برشمرده می‌شود.

انتهای پیام/ی

از سبک‌های غیر ایرانی و مذهبی در نماهای ساختمانی جلوگیری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.