دستگیری شکارچی متخلف در مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: شکارچی متخلف هفت بال سهره طلایی در گشت و کنترل شبانه یگان حفاظت این اداره در مناطق کوهستانی این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: از این شکارچی یک تور بزرگ مخصوص شکار پرندگان، 2 عدد قفس نگهداری و سایر ادوات شکار کشف و توقیف شد.

فاروق سخنور با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شده است، گفت: پس از حصول اطمینان از وضعیت جسمانی، این سهره ها در زیستگاه مناسب رها شدند.

سهره از راسته گنجشک سانان است که حدود 14 سانتی متر طول دارد.

این پرنده‎ کوچک‎تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‎های سفید، گردن قهوه‎ای یا خاکستری، بال‎های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‎ ها و سینه‎ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.

این پرنده در جنگل‎ ها، دره‎های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‎ ها، پارک‎ ها، کشت‎زار ها و در نواحی مستعد تا ارتفاع 2 هزار متری زندگی می ‎کند.

مهاباد با داشتن تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله پذیرای پرندگان مختلف مهاجر می باشد.

 انتهای پیام/ع

دستگیری شکارچی سهره طلایی در مهاباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.