اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی از نظارت شرعی بر ذبح بیش از ۱۷ میلیون طیور وبالغ بر ۵۲ هزار راس دام در گشتارگاه‌های دام و طیور استان خبرداد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گگفت:در طول ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۵۲ هزارو ۷۲۹ راس دام و تعداد ۱۷ میلیون و ۱۹۴ هزارو ۲۵۳ قطعه طیور در ۲۶ کشتارگاه تحت نظارت ۲۸ ناظر ذبح شرعی کشتار گردیده است.
حجت الاسلام و المسلمین، ولی زاده افزود: اجزاء حرام دام‌های ذبح شده با حضور ناظرین شرعی در کشتارگاه‌های دام معدوم سازی میگردد و هیچ گونه ذبحی توسط دستگاه انجام نمی‌گیرد، بلکه با رعایت کلیه اداب ذبح شرعی توسط ذابحین شرعی نظارت ناظرین شرعی کشتار صورت می‌گردد.
وی افزود: نظارت بر مراکز عمل آوری و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان و مواد گوشتی که به این مراکز وارد می‌شود تحت نظارت دقیق بوده و از ورود احتمالی گوشت‌های غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه گفت: افزود با اشاره به اینکه قانون ذبح شرعی در سال ۱۳۸۷ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و بعد از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ گردید، افزود: بر اساس این قانون همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری و مبادی گمرکی دارای ناظرین ذبح شرعی می‌باشند.
حجت الاسلام و المسلمین، ولی زاده: الصاق پلمپ‌های نشانه گذاری لاشه‌های گوشت دامی را در کشتارگاه‌های دام استان توسط ناظرین شرعی امری فوق العاده مهم است که موجب اطمینان مردم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده شده است؛ و همچنین باعث کاهش کشتار‌های غیر مجاز گردیده است.
انتهای پیام/ه

نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.