کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر توجه مسئولان و والدین در انتخاب سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صادقی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر توجه مسئولان و والدین در انتخاب سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان گفت: در این سرویس‌ها نکات ایمنی و بهداشتی حتما باید لحاظ شود.

وی یکی از نکات ایمنی در این ارتباط را استفاده از سیستم گرمایش استاندارد خود خودرو دانست و از رانندگان خواست اکیدا از گاز پیک نیک و سایر وسایل برای گرم کردن خودرو اجتناب نمایند.

صادقی برای خاموش کردن آتش سوزی احتمالی، نگهداری یک دستگاه کپسول اطفا حریق در خودروی سرویس مدرسه ضروری دانست و تأکید کرد: در ارتباط با نحوه استفاده از کپسول اطفاء حریق به رانندگان و دانش آموزان آموزش‌های لازم داده شود.

این کارشناس بهداشت ضمن تأکید بر به کارگیری راننده‌های مطمئن و تایید شده برای سرویس مدارس توصیه کرد: وسیله نقلیه باید فاقد نقص فنی، داشتن بیمه نامه معتبر و همچنین دارای گواهی معاینه فنی به روز باشد.

وی همچنین افزود: تعداد دانش آموزان باید متناسب با تعداد ظرفیت استاندارد تعیین شده برای آن وسیله نقلیه باشد.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه در ادامه تاکید کرد که برای حفظ سلامتی دانش آموزان، رانندگان باید در حین رانندگی از استعمال دخانیات، خوراکی خوردن و استفاده از تلفن همراه پرهیز کنند.

صادقی بلند صحبت کردن دانش آموزان با راننده حین رانندگی را یکی از عوامل تصادف دانست و گفت: این موضوع سبب حواس پرتی راننده و کاهش تمرکز و تصادف می‌شود شود ضمن اینکه دانش آموزان باید از پرتاپ اشیاء به یکدیگر در سرویس نیز خودداری کنند.

صادقی تأکید کرد: حداکثر باز شوی شیشه سرویس‌ها ۱۵ سانتیمتر باشد و هیچ کدام از قسمت‌های بدن دانش اموز (سر، دست و ...) بیرون از پنجره قرار نگیرد.

 

 

انتهای پیام/د

رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس مدارس

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.