مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

کشورهای اروپایی یک، دهم اقدامات پلیس ایران را نیز انجام نمی‌دهند

ساکی گفت: ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همچنین کشفیات آن یک کشور تنهاست.

کشورهای اروپایی یک، دهم اقدامات پلیس ایران را نیز انجام نمی‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحیم ساکی مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش سازها اعم از روشهای شناسایی و کشف و همچنین راههای مقابله با آن اظهار داشت: ایران در حوزه مقابله، درمان و رویکردهای‌ اجتماعی نسبت به کشورهای همسایه همیشه پیشتاز بوده است.

وی افزود: بیشتر اعضای سازمان سیکا‌ (کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا)، آسیایی هستند ولی استانداردهایی‌ که در کشور ما وجود دارد و فعالیت‌هایی که ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد، قابل مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیز نیست.

ساکی ادامه داد: اجلاس سیکا‌ فرصتی‌ است که اعضای این کمیسیون با هم دیدار و مشکلات گمرکی‌ در زمینه انتقال مواد مخدر را حل و فصل کنند که این امر زمینه همکاری‌های بیشتر را نیز فراهم می‌کند.

مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بزرگترین مشکل در امور کشورها‌ تنها مسئله مبارزه با مواد مخدر نیست، بلکه ناهماهنگی‌ فعالیت‌های تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: اگر فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها با هم هماهنگ باشد نتایج بهتری در تمام زمینه‌ها را شاهد خواهیم بود.

این مقام دیپلماسی‌ بیان کرد: ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همچنین کشفیات آن یک کشور تنهاست. کشورهای غربی مایل به همکاری با تفکرات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نیستند و رویکرد جدیدی در زمینه مواد مخدر دارند.

وی افزود: کشورهای‌ غربی رویکرد قانون‌سازی و جرم‌زدایی مواد مخدر را در پیش گرفته‌اند و یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور وین‌ برگزار می شود. بیانیه‌ سیاسی و «برنامه اقدام جهانی 2009»، سال 2019 را برای جمع‌بندی اقدامات جهانی مبارزه با موادمخدر تعیین کرده بود.

مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اگر امکانات پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که کشورهای غربی یک، دهم اقدامات پلیس ایران را نیز انجام نداده‌اند و جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر یک کشور پیشرو‌ است.

ساکی در پایان تصریح کرد: پلیس ایران یکی از مظلوم‌ترین پلیس‌های جهان است؛ متأسفانه  نتوانسته‌ ایم پلیس ایران را به خوبی به جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار