پیش بینی تولید ۳۰۰ تن عسل پاییزه در خنج

مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۰۰ تن عسل مرغوب کُنار در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بستان اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کوچ پاییزه زنبورداران از اواخر شهریور از مناطق سردسیری به این شهرستان آغاز شده و تاکنون ۲۳۵ بهره بردار با بیش از ۶۰ هزار کلنی زنبور عسل در این منطقه مستقر شدند.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت ۳۰۰ تن عسل مرغوب از این کلنی‌ها گفت: کوچ پاییزه تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

اسلامی ادامه داد: این زنبورداران از استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و سرحدات شمال فارس هستند و شمار آن‌ها در مقایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بر اساس تصمیم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، امسال کوچ پاییزه زنبورداران برابر جدول زمان بندی شده انجام می‌شود و بعد از موعد مقرر به دلیل تکمیل ظرفیت مراتع از مهاجرت آنان به این شهرستان جلوگیری می‌شود.

اسلامی افزود: اعتدال هوا در پاییز و زمستان، وجود درختان کُنار و سایر گیاهان شهددار ویژه مناطق گرمسیری مانند آویشن، گون، استبرق، همچنین شکوفه کردن این نوع گیاهان در فصل پاییز و وجود شهد خرما در این فصل از سال، زمینه مساعدی را برای پرورش زنبور عسل در این منطقه فراهم کرده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج اظهار کرد: از هر کندوی زنبور به طور متوسط سه تا پنج کیلوگرم عسل طبیعی و مرغوب به دست می‌آید و با توجه به غنی بودن گیاهان شهددار، زنبورداران نیازی به تغذیه مصنوعی زنبور در فصل پاییز ندارند و برآورد می‌شود پرورش دهنگان زنبور در خنج امسال ۳۰۰ تن عسل برداشت و به بازار مصرف داخلی و خارج از کشور عرضه کنند.

وی گفت: عسل شکوفه کُنار به دلیل مرغوبیت بالا و خاصیت دارویی آن از قیمت بالاتر و همچنین بازار پسندی بیشتری برخوردار است.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار