همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید احمد صالحی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید احمد صالحی زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید احمد صالحی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید احمد صالحی در سال ۱۳۴۷ در روستای کاژه از توابع شهرستان سردشت به دنیا آمد. دوران کودکی اش را با روحی سرشار از محبت و فطرتی پاک و با افکار کودکانه همراه با بچه‌های خردسال هم سنش در آغوش گرم خانواده سپری نمود. در سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش پا به مدرسه نهاد، اما بعد از یک سال تحصیل به علت تنگدستی و فقر بیش از حد خانواده از تحصیل دست کشید و همراه پدر رنجدیده به کار کشاورزی و دامداری مشغول شد و از همان ابتدا آثار رنج و مشقت فراوان بر دست‌ها و صورتش نقش بست. اما با این حال لحظه‌ای از تلاش و کوشش فروگذاری نکرد و دائماً در حال تلاش بود تا مبادا خانواده اش دست نیاز به سوی دیگران دراز کنند.
شهید احمد صالحی از نظر عقیدتی فردی معتقد به دین مبین اسلام و احکام و دستورات آن بود و هیچ وقت نماز و روزه و دیگر تکالیف دینی را ترک نمی‌کرد و در امر معاشرت با دیگران فردی خوش برخورد و باوقار بود و دوستان و آشنایان و فامیل همگی از او به نیکی یاد می‌کنند. از همان ابتدا که انقلاب شروع شد و مردم برای براندازی حکومت پهلوی تلاش می‌کردند، شهید همانند دیگر نوجوانان منطقه در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های مردمی شرکت می‌کرد و با روحی پاک و سرشار از امید به مبارزه علیه رژیم ستمشاهی پرداخت.
به محض پیروزی انقلاب اسلامی شهید همچنان یار و حامی انقلاب باقی ماند و سنگر مبارزه را خالی نکرد و به مبارزه علیه گروهک‌های ملحد و دست نشانده استکبار جهانی پرداخت. شهید مظلومانه با ثبت نام در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردشت دوشادوش دیگر رزمندگان به پاکسازی منطقه سردشت مشغول شد و دائماً در حال درگیری و مبارزه با ضدانقلاب و اشرار منطقه بود. سرانجام در یکی از همین درگیری‌ها در تاریخ ۱۳۶۸/۳/۱۱ در روستای نوکان به شهادت رسید.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید احمد صالحی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.