افتخار پزشکی ما ابن سیناست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:افتخار پزشکی ما ابن سیناست که کتاب‌هایش پس از قرن‌ها مورد استفاده در دانشگاه‌های مختلف است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دیشب در افتتاحیه اولین جشنواره فیلم مهر سلامت اظهار داشت: این حرکت ارزشمند برای اولین بار با این عنوان در کشور و در شهر همیشه پیشتاز در امور خیر انجام می‌ـگیرد.

وی بیان کرد: خلاصه همه زحمات و کارهای این برنامه در سه واژه سلامت، کار خیر و فیلم خلاصه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: این واژه‌ها سه ضلع مثلثی هستند که باید هر کدامشان مورد توجه خاص قرار گیرند، در حوزه سلامت همه ادیان به ویژه اسلام که کامل‌ترین دین است سلامت در همه شاخه‌هایش از جمله سلامت روان و جسم مورد توجه ویژه قرار گرفته است؛ همان‌طور حضرت علی علم را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند علم دین و علم بدن.

وی تصریح کرد‌: افتخار پزشکی ما ابن سیناست که کتاب‌هایش پس از قرن‌ها مورد استفاده در دانشگاه‌های مختلف است.

انصاری عنوان کرد: در مورد ضلع دوم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد باید اهل کار خیر کردن باشد، این شهر پر است از خیریه‌ها و مردم نیکوکاری که هر کدام‌شان به مانند شمعی در گوشه‌ای از شهر می‌درخشند.

وی گفت: ضلع سوم این مثلث، فیلم و اثر هنری است که واقعه‌ای را جاودان می‌کند، ما چه بخواهیم چه نخواهیم سینما و هنر فیلم‌سازی در همه ی زمینه‌ها و همه ابعاد زندگی بشر در انتقال فرهنگ جز خطوط مقدم کار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اذعان کرد‌: مطلبی که با هیچ ابزاری نمی‌توان مفهومش را منتقل کرد به راحتی با هنر فیلم‌سازی به تصویر کشیده و تأثیرگذار می‌شود.

وی افزود:این جشنواره با مهر بسیاری از ارگان‌ها و افراد دلسوزانه راه‌اندازی شد و با پیوند این سه واژه بر این امید هستیم که بتوانیم یکی از ارزشمندترین نیازهای بشری را به دست یکی از بهترین گروه های انسانی در قالب ویژه‌ای به نام فیلم ریخته و ارزش این کار بسیار زیاد است.

انصاری در پایان سخنانش گفت: این جشنواره دارای چند ویژگی خاص همچون اولین بار بودن در سطح کشور و پیشتاز بودن اصفهان مثل همیشه در عرصه و کار خیر کردن است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره فیلم مهر سلامت در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.