معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از وجود ۳ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد.

نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دادردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یکی از پارک‌های نوپا است و در این چند سال رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با سیاست‌های حمایتی وزارت علوم و تحقیقات فناوری در آینده نزدیک نیز پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود:برای توسعه کسب و کار و افزایش انگیزه در بین جوانان ایجاد محیط‌های کسب و کار است.

ستاری با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی در بخش زیرساختی از شرایط مطلوبی برخودار نیست افزود: دولت باید زیرساخت‌ها را در تمامی بخش‌ها فراهم کند و محیط کسب و کار تسهیل بخشد.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در خارج از شهر قرار گرفته است بیان کرد: ایجاد پارک علم و فناوری در داخل شهر از مهمترین الویت‌ها است که در دستور کار پارک قرار دارد.

ستاری افزود:با ایجاد صندوق‌های محلی و اعطای تسهیلات به جوانان و افراد مستقر در پارک میتوان پرداخت وام‌ها را سرعت بخشید و در این زمینه نیازمند بخش خصوصی هستیم.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به اعطای وام به شرکت‌های دانش بنیان افزود: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

وی اشاره کرد:آن چیزی که باعث توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌شود اعطای وام و تسهیلات نیست بلکه سرمایه گذاری خطرپذیر است که باعث رشد استارت آپ‌ها می‌شود.

 

انتهای پیام/ی

 

سفر ستاری به ارومیه

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.