ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهاباد برگزار شد

ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب با حضور فرماندار و اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در این جلسه با تاکید بر اهمیت استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در مصرف آن گفت: باید نسبت به مسایل آب حساس بوده و این حساسیت را به بطن جامعه بکشانیم.

دکتر شجاعی افزود: تشدید نظارت و بازرسی ها در سد مهاباد باید افزایش یابد و با متخلفان قاطعانه برخورد شود.

 نماینده امور آب مهاباد در نشست شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: درحال حاضر 85 میلیون و 600 هزار متر مکعب آب در پشت دریاچه سد مهاباد ذخیره شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 میلیون متر مکعب بیشتر است.

رحمانی افزود: امسال برای مصارف کشاورزی 95 میلیون متر مکعب آب رها سازی و هشت هزار و 738 مگاوات ساعت برق نیز از سد مهاباد تولید شده است.

کارشناسان امور آب مهاباد اضافه کرد: علیرغم افزایش حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد، میزان کدورت آب آشامیدنی شهر در مقایسه با پارسال بیشتر شده و این امر نیازمند اقدام جدی در این زمینه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد هم در این نشست با اشاره به موضوع طرح جذب اعتبارات برای مکانیزه کردن روشهای نوین آبیاری در اراضی پایاب گفت: 400 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

عبدالرحمان کلیجی اضافه کرد: تا پایان سال بیش از هفت هزار هکتار از اراضی خرده مالکی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شوند که با اجرای آن 50 درصد در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی خواهد شد. 

انتهای پیام/ع

جلسه شورای حفاظت آب 

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.