کره شمالی: متاسفانه آمریکا حسن نیت را با بدی جواب می‌دهد

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مقاله‌ای ضمن انتقاد شدید از واشنگتن، رئیس‌جمهور آمریکا را به تلاش برای جلوگیری از پیشرفت در روند بهبود روابط دو کره متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های رسمی کره شمالی روز سه‌شنبه با انتقاد شدید از آمریکا، نیات «شرارت‌آمیز» واشنگتن را برای حفظ تحریم‌ها بر ضد پیونگ‌یانگ محکوم و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را نیز به تلاش برای جلوگیری از پیشرفت در روند بهبود روابط دو کره متهم کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار مقاله‌ای یکهزار و هفتصد کلمه‌ای در پایگاه اینترنتی خود نوشت واشنگتن در تحولات مربوط به کره شمالی یک بازی دو پهلو را در پیش گرفته و با این کار فرصت تاریخی را که (برای بهبود روابط) میان دو کشور به وجود آمده، به خطر انداخته است. این خبرگزاری افزود: «متاسفانه آمریکا حسن نیت را با بدی جواب می‌دهد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارش خود از دونالد ترامپ نیز که گفته می‌شود برای روابط شخصی خود اهمیت زیادی قائل می‌شود، به طور تلویحی انتقاد کرده است. این خبرگزاری بدون این که به نام رئیس جمهور آمریکا اشاره کند به اظهارنظر‌ها و تفاسیر اخیر وی اشاره کرده مبنی بر این که حتی سئول نیز بدون چراغ سبز آمریکا، تحریم‌های خود را بر ضد کره شمالی لغو نخواهد کرد.

مقاله انتقادی خبرگزاری رسمی کره شمالی درباره آمریکا چند روز پس از سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، به پیونگ‌یانگ منتشر شده است. 

در گزارش خبرگزاری کره شمالی آمده است: «حتی کاخ سفید نیز سخنانی تهدیدآمیز بیان کرده است. این مسئله نه تنها کره جنوبی بلکه همه ساکنان منطقه را خشمگین می‌کند.»

بیم آن می‌رود که تفاسیر انتقادی شدیداللحن رسانه‌های کره شمالی مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را به خصوص درباره برگزاری دومین نشست سران دو کشور مختل کند. انتقادات شدید کره شمالی بر ضد واشنگتن در حالی منتشر می‌شود که مقامات کره شمالی و آمریکا درباره زمان و مکان دومین نشست سران دو کشور رایزنی می‌کنند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوازدهم ژوئن گذشته در سنگاپور در خصوص خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی توافق کردند. در پایان این نشست که امید‌ها را برای پاکسازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای افزایش داد، دو طرف بیانیه مشترکی در خصوص خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی امضا کردند. با این حال دولت آمریکا تاکید کرده است تا زمانی که روند خلع سلاح کره شمالی نهایی نشده و کاملا قابل راستی‌آزمایی نباشد، تحریم‌های وضع شده بر ضد این کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار