احمدی: فضایی پر از نشاط و همبستگی در بین مردم بوجود می‌آوریم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: رویکرد کلی ستاد هفته تربیت بدنی، ایجاد فضای پر از نشاط و همبستگی اجتماعی در بین مردم است.

احمدی: 40 سال ورزش، 40 سال افتخار، شعار هفته ی تربیت بدنی خواهد بودبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان،  در نشست خبری مخصوص هفته ی تربیت بدنی و  ورزش در خصوص چگونگی اجرای برنامه های این هفته در مورد شعار هفته تربیت بدنی گفت: شعار هفته تربیت بدنی 40 سال ورزش و 40 سال افتخار انتخاب شده است. رویکرد کلی ستاد هفته تربیت بدنی ایجاد فضای پر از نشاط، شادابی و همبستگی اجتماعی در بین مردم از طریق مشارکت در برنامه ها و فعالیت های ورزشی است.

احمدی در مورد اجرای برنامه های مختلف به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: المپیاد رشته های مختلف ورزشی در مناطق مختلف شهرداری از فردا 25 مهر آغاز خواهد شد و همینطور مراسمی برای تقدیر از ورزشکاران و تجلیل از مربیان ایستگاه های تربیت بدنی در نظر گرفته شده است. بیش از 40 برنامه را سازمان ورزشی شهرداری آماده برگزاری کرده ایم. امیدواریم در این مراسم ها شاهد مشارکت گسترده شهروندان نیز باشیم.

او در مورد برنامه های مربوط به ورزش روستایی گفت: چهارشنبه 2 آبان که روز "ورزش، روستا و طبیعت" نامگذاری شده است برنامه های ویژه ای را برای ورزش روستایی و عشایری پیش بینی کرده ایم. فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری و همینطور ادارات کل جوانان و ورزش استان ها در این برنامه ها حضور گسترده ای خواهند داشت.

احمدی ادامه داد: در 31 استان کشورمان برنامه های ویژه ای برای ورزش روستایی و جشنواره های بومی و محلی در نظر گرفته ایم که امیدواریم با مشارکت روستاییان همراه باشد. در بیش از 20 استان کشورمان جشنواره ی ورزش های بومی و محلی خواهیم داشت. در بیش از 15 استان کشور المپیاد ورزش روستایی برگزار خواهد شد. در هفته ی پیش رو خانه های ورزش روستایی را افتتاح خواهیم کرد.

او در مورد مسابقاتی که مخصوص روستاها قرار است انجام شود گفت: یکسری مسابقات ورزشی ویژه ی  روستاییان در رشته های دارت، فوتبال دستی و طناب کشی پیش بینی شده است. ان شاالله این مراسم ها با حضور آقایان و خانوم ها در روستاهای مختلف کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

احمدی در مورد بخش هایی که در این هفته با یکدیگر همکاری می کنند تا برنامه های پیش بینی شده عملی شود گفت: وزرات آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزرات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فدراسیون های ورزشی، باشگاه های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، تربیت بدنی نیروهای مسلح، شهرداری های سراسر کشور، صدا و سیما و رسانه های ورزشی مجموعه ی بخش هایی هستند که در هفته ی تربیت بدنی مشارکت و همکاری گسترده ای خواهند داشت.

احمدی درمورد نامگذاری روزهای مختلف هفته تربیت بدنی گفت: ایام هفته تربیت بدنی با نام های مختلف نامگذاری شده است و بر اساس این نامگذاری ها برنامه های را در نظر گرفته ایم تا اجرایی کنیم. روز اول پنجشنبه 26 مهر ماه به نام "ورزش، اخلاق و فرهنگ عاشورایی" نامگذاری شده است؛ با رویکرد ترویج ایثار و شهادت. روز 27 مهر با نام "ورزش، خانواده و نشاط اجتماعی" نامگذاری شده است. باتوجه به تعطیلی روز بعد و زمان فراغتی که خانواده ها دارند برنامه های پیاده روی خانوادگی را در استانهای سراسر کشور خواهیم داشت.

او ادامه داد: روز 28 مهر به نام "ورزش، جوان، تربیت و پویایی" نامگذاری شده است. در این روز برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان و دانشجویان و طلاب حوزه ی علمیه پیش بینی کرده ایم. اجرای همزمان ورزش صبحگاهی در 55 هزار مدرسه سراسر کشور و افتتاحیه المپیاد درون مدرسه ای با حضور 5 میلیون دانش آموز اجرایی خواهد شد. در دانشگاه ها نیز مسابقات درون دانشگاهی بین دانشجویان در نظر گرفته ایم. روز 29 مهر با نام "ورزش و تندرستی مادران و دختران" نامگذاری شده است که برنامه های ویژه ای را برای مشارکت گسترده بانوان در رویدادهای ورزشی با هدف توسعه ورزش بانوان پیش بینی کرده ایم.

احمدی در مورد پروژه های ورزشی که قرار است در هفته تربیت بدنی افتتاح شوند گفت: 170 پروژه ی روستایی و 39 پروژه ی شهری در هفته ی تربیت بدنی در استان های البرز، تهران، سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، گلستان، لرستان، هرمزگان، قم، کرمانشاه، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، قزوین، همدان و سمنان افتتاح خواهد شد. در استان چهارمحال بختیاری یک برنامه ویژه داریم و قرار است 100 خانه ورزش در این استان افتتاح شود.

او ادامه داد: مجموع این برنامه ها با توجه به عنوان روزها، 4 هزار و 692 برنامه است که در هفته ی تربیت بدنی در استان های مختلف به مرحله اجرا در خواهد آمد. امیدواریم در مجموع اجرای این برنامه ها یک فضای توام با نشاط و احساس خوب را بتوانیم برای مردم کشورمان ایجاد کند. با توجه به فضای شهری که جامعه در گیر آن است چیزی که می تواند  به حال خوب مردم کمک کند همین شرکت در برنامه ها و جشنواره های ورزشی است.

احمدی در مورد مراسم رونمایی از یک کتابت در این هفته گفت: 2 آبان ماه که روز پایانی هفته تربیت بدنی است مراسمی در وزارت ورزش و جوانان با حضور روسای فدراسیون های ورزشی برای رونمایی از کتاب ورزشکار شهید اسماعیل اعلمی را خواهیم داشت. او یکی از ورزشکاران به نام کشورمان در رشته وزنه برداری بوده است. برای اولین بار کتاب این شهید به زبان انگلیسی تولید و در خاج از کشور منتشر شده است.


بیشتر بخوانید:

اسبقیان: سرپرستان فدراسیون‌های مشمول قانون بازنشستگان تا قبل از ۲۴ آبان معرفی می‌شوند / تحت هیچ شرایطی سرپرست، نامزد ریاست فدراسیون نخواهد شد

سلیمانی: عکس یوز ایرانی در سایت فدراسیون جهانی اسکواش قرار خواهد گرفت

کواکبیان: مشکل تولید کنندگان لوازم ورزشی، گرانی مواد اولیه است


انتهای پیام/

صحبت های احمدی در خصوص هفته ی تربیت بدنی و ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار