الجزیره: روایت عربستان درباره روزنامه‌نگار مفقود معیوب است

الجزیره نوشت روایت سعودی‌ها درباره خاشقجی دچار گسست و فروپاشی شده و این فروپاشی، بسیار سریع رخ داده است.

الجزیره: روایت عربستان درباره روزنامه‌نگار مفقود معیوب استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفتگویی را با «دیوید هرست»، دبیر «میدل ایست آی» درباره اظهارات مقامات عربستان سعودی در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی انجام داد و به نقل از وی اعلام کرد روایت مقامات عربستان سعودی در این باره معیوب است.

هرست در این باره گفت: «یافته ها، تایید کننده مطالبی است که ما اخیرا منتشر کرده ایم. جمال خاشقجی به دفتر سرکنسول عربستان سعودی هدایت شد، در حالی که سرکنسول نیز در این دفتر حضور داشت. سپس دو نفر وارد اتاق شدند و خاشقجی را به زور از اتاق بیرون بردند. آن‌ها در این حالت به خاشقجی ناسزا می‌گفتند. سپس صدای فریادی شنیده شد، و بعد از آن سکوت همه جا را فرا گرفت. به عقیده ما، ماده‌ای مرگبار به خاشقجی تزریق شد. اما آنچه که در حال رخ دادن است، آن است که روایت سعودی‌ها دچار گسست و فروپاشی شده و این فروپاشی، بسیار سریع رخ داده است.»

وی افزود: اکنون تلاش‌های (عربستان سعودی) با هدف ایجاد دیواره دفاعی پیرامون محمد بن سلمان و پادشاه این کشور صورت می‌گیرد. اکنون گفته می‌شود که این عملیات، کار نیرو‌های خودسر بوده است، یا آنکه کشته شدن خاشقجی در جریان بازجویی که به غلط صورت گرفته و دچار انحراف شده رخ داده است.

او در ادامه گفت: «این ایده که کشته شدن خاشقجی حین بازجویی که به غلط انجام شده صورت گرفته است، معتبر نیست؛ نخست به این علت که چیزی که از آن به عنوان بازجویی نام برده می‌شود، به استناد فایل‌های صوتی ضبط شده، بسیار سریع صورت گرفته است. این یک واقعیت است که این عملیات از ابتدا تا انتها، ظرف دو ساعت پس از ورود جمال پایان یافته است. یعنی از زمان ورود خاشقجی به کنسولگری تا زمان خروج اولین کاروان خودرو از این ساختمان، دو ساعت فاصله است. نکته دوم آن است که این ۱۵ نفر چه کسانی بودند؟ هیچ یک از این ۱۵ نفر، بازجوی حرفه‌ای نبودند. آن‌ها نیرو‌های ویژه و گارد ویژه بودند و یک تن از آنها، همانطور که همه ما می‌دانیم، متخصص پزشکی قانونی بوده است. این‌ها افرادی نیستند که برای بازجویی از یک فرد ربوده شده، اعزام شوند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار