تضمین کننده سلامت خانواده و جامعه، زنان هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: پایان مهر به عنوان هفته ملی سلامت زنان ایرانی نامگذاری شده و شعار این هفته حرکت برای سلامت بانوان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ناهید پرویز پور، در کارگروه تخصصی بانوان که با موضوع هفته ملی سلامت بانوان افزود:پایان مهر به عنوان هفته ملی سلامت زنان ایرانی نامگذاری شده و شعار این هفته حرکت برای سلامت بانوان است.

وی اظهار داشت: هدف از نامگذاری این هفته اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنون نیمی از جمعیت کشور است.

پرویزپور بیان کرد:سلامت زنان به واسطه نقشی است که در سلامت خانواده و جامعه دارند و از طرفی قشر مهمی از کشور هستند که دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه زنان ارایه دهنده خدمات بهداشتی در عین حال گیرندگان خدمات هستند، اظهار داشت:بانوان باید در مدیریت و برنامه ریزی‌ها لحاظ شوند چراکه تضمین کننده سلامت خانواده هستند.

وی بیان کرد: بطور معمول مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده از واکسناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاهش استرس بزرگتر‌ها و ارایه خدمات به سالمندان برعهده زنان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: مدیران برنامه ریز باید در جهت بهبود شیوه زندگی زنان بویژه فعالیت‌های بدنی آنان در محیط کار، تحصیل و تغذیه سالم اقدام نمایند و جامعه زنان هم باید نسبت به سلامت خود حساس بوده و به نقش ورزش و تحرک بدنی و همچنین تغذیه سالم، انجام آزمایشات عمومی و متخصص به زنان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/د

زنان تضمین کننده سلامت خانواده و جامعه هستند

برچسب ها: خانواده ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار