آشنایی با سینمای مستند در نکا

نشست آشنایی با سینمای مستند در شهرستان نکا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یمینی روابط عمومی حوزه هنری مازندران گفت: با حضور حسین نادعلی زاده رییس هیات مدیره خانه سینمای مستند مازندران نشستی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا برگزار شد.

وی افزود: خانه سینمای مستند مازندران در این برنامه سه ساعته که با نمایش فیلمهای اسکله، ساخته کریس مارکر و مرثیه یک انقلابی رمانتیک برای جذابیت آشکار بورژوازی، ساخته بهمن کیارستمی آغاز شد، تنی چند از فیلمسازان و هنرمندان جهت بحث و تبادل نظر گرد هم آمدند.

حسین نادعلیزاده در ابتدای این نشست پس از برشمردن گونه های مستند، به تحلیل مفهوم تفسیر خلاقانه واقعیت پرداخت و درباره تفاوتهای رئالیسم و امر واقع  همچنین بازنمایی، فرانمایی و فرم مواردی را مطرح کرد.

وی در ادامه نسبت موضوع و سوژه  در سینما را ارزیابی کرده و درباره اکسپریمنتال و اقسام آن نقطه نظرات خود را عنوان داشت.

در بخش دوم این برنامه نادعلیزاده به بررسی ساختاری فیلم های نمایش داده شده و تفسیر زیر متن و تحلیل جامعه شناختی و معناشناختی آنها پرداخت.

لازم به ذکر است؛ خانه سینمای مستند مازندران با رویکرد تمرکز زدایی، کشف استعدادهای جوان و افزایش گستره آموزشی در سراسر استان، این برنامه را با همکاری و میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا برگزار کرد.

انتهای پیام/ م

نقدی بر سینمای مستند در نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار