انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اتاق های بازرگانی البرزو خرمشهر

تفاهمنامه همکاری بین اتاق های بازرگانی استان البرز و خرمشهر در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در نشست مشترک اقتصادی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌های خوزستان و البرز با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ برند برتر کشور در استان البرز شناسایی شده است گفت:اکثر واحد‌های تولیدی در استان البرز وابسته به بخش خصوصی بوده و هیچ سرمایه گذاری دولتی در بخش تولید در این استان انجام نشده است.

وی شمار شهرک‌های صنعتی خصوصی استان البرز را ۶ شهرک عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲ شهرک صنعتی در ۲ سال اخیر با عنوان شهرک‌های صنعتی خصوصی برتر کشور شناخته شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت:: با توجه به بسته‌های سرمایه گذاری که در منطقه آزاد اروند تعریف شده، قطعا علاقه‌مندان خوبی در استان البرز برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد و همین امر رونق بهتری به صادرات کالا به کشور عراق خواهد داد.

شاهمرادی، مزیت سنجی، شناسایی بازار کشور عراق را مهم بیان کرد و افزود: ما باید در قالب شرکت‌های توسعه صادرات بازار‌ها و تجار کشور‌های عراق، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و از همه مهمتر کشور‌های آفریقایی را شناسایی کنیم و با مدیریت و برنامه ریزی بین واحد‌های تولیدی تقسیم کار کنیم.

وی صادرات را تنها راهکار برای برون رفت از رکود اقتصادی عنوان کرد و گفت:: با توجه به رکود حاکم بر صنعت و مشکلاتی که در بازار پیش آمده باید تلاش کنیم با استفاده از تجربه کشور‌های دیگر و بهره گیری از اشتراک‌ها سهمی در بازار تجارت حلال بدست آوریم.

سیدعلی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب وکار‌های سازمان منطقه آزاد اروند نیز به صدور ۱۴۹ مجوز سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ضمن صدور ۱۴۹ مجوز سرمایه گذاری سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند نیز سرمایه گذاری شده است.

وی منطقه آزاد اروند را یکی از هفت منطقه آزاد دارای ویژگی‌های برجسته اقتصادی معرفی کرد و افزود: در منطقه آزاد اروند ۲ اتاق بازرگانی با بیش از یکهزار و ۵۰۰ تاجر و بازرگان، ۶۰ اتحادیه و ۲ شهرک صنعتی فعال در شهر‌های آبادان و خرمشهر وجود دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به رغم وضعیت خاص صنعت و اقتصاد در سطح کشور، منطقه آزاد اروند شاهد وضعیت خوبی است و در همین راستا نیز ۱۷۹ بسته اقتصادی تعریف شده است.

موسوی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۵ میلیون دلار صادرات مجدد و ۷۰ میلیون دلار صادرات محصولات منطقه به کشور‌های خارجی انجام شده است.

انتهای پیام/ د

انعقاد تفاهم نامه همکاری درخرمشهر

برچسب ها: تفاهم نامه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.