صابری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش نرخ گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار ادامه دار شد/ حداکثر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی 3 هزار و 500 تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات، روند کاهش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار ادامه دار شد.

کاهش نرخ گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار ادامه دار شد/ حداکثر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی 3 هزار و 500 تومانحسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار روند کاهش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات و افزایش عرضه در بازار داخل، قیمت این محصولات روز به روز در حال کاهش بوده به طوریکه نسبت به هفته‌های قبل حداقل 40 درصد افت داشته است.

وی افزود: با توجه به عرضه سیب زمینی نو و برداشت گوجه از مناطق گرمسیری طی روزهای آتی پیش بینی می شود که قیمت به تعادل در بازار برسد.

صابری نرخ هر کیلو گوجه فرنگی 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 و سیب زمینی یک هزار و 800 تا 2 هزار و 500 تومان در میدان میوه و تره بار اعلام کرد و گفت: براساس فاکتور در خرده فروشی های سطح شهر باید با احتساب 30 تا 35 درصد سود عرضه شود.


بیشتر بخوانید: آغاز روند کاهش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار/ قیمت هر کیلو سیب زمینی 3 هزار تومان


رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: در هفته های اخیر مواردی همچون صادرات و افزایش تقاضا از سوی کارخانه های رب سازی دلیل اصلی نوسان قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار به شمار می رفت که خوشبختانه با ممنوعیت صادرات تا حدودی از تنش بازار کاسته شد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی به نرخ های قبل در بازار وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید و کرایه های حمل و نقل این امکان وجود ندارد که قیمت این محصولات به نرخ های قبل بازگردد.

انتهای پیام/

افت 40 درصدی قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ali
۱۲:۰۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
شیروان استان خراسان شمالی گوجه گوشتی ربی درجه یک 1000 تومان --جعبه ای 750تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
داداش آدرس مغازه سر کوچه تان بده ما بیایم خرید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
آخ جون میتوانیم گوجه و سیب زمینی سرخ کرده بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۱:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
دیروز میدان گوجه 2500 بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
دستشون درد نکنه. گوجه کیلویی3000تومن خوبه ممنون
آخرین اخبار