اختصاص 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوثر به کشت صیفی جات

فرماندار کوثر گفت: امسال 400 هکتار از 620 هکتار اراضی زیر کشت صیفی‌جات در بخش فیروز کوثر به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید کنعانی، فرماندار کوثر افزود: امسال 620 هکتار از اراضی بخش فیروز به زیر کشت صیفی‌جات رفته که 400 هکتار آن به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای بخش فیروز به تولید صیفی‌جات و دیگر محصولات کشاورزی افزود: طبق برآورد کارشناسان میزان برداشت محصول گوجه فرنگی در هر هکتار بالغ بر 28هزار تُن خواهد بود. 

فرماندار کوثر با اشاره به تولید مازاد مصرف شهرستان در این محصول اظهار داشت: محصولات تولیدی کشاورزان بخش فیروز علاوه بر بازارهای داخل استان در استا‌ن‌های همسایه از جمله آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان نیز عرضه می‌شود.

کنعانی درخصوص اشتغالزایی مستقیم در این مزارع تصریح کرد: در مجموع یک هزار و 200 نفر از اول امسال در مزارع گوجه فرنگی مشغول کار بوده و به طور غیرمستقیم نیز دو هزار و 400نفر در این حوزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به استفاده کشاورزان از آبیاری تحت فشار و قطره‌ای با تیب نواری در سالهای اخیر عنوان کرد: 97 درصد کشاورزان از این نوع آبیاری استفاده می‌کنند که باعث افزایش محصول تولیدی و صرفه‌جویی زیادی در مصرف آب می‌شود. 

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان ضمن مقایسه میزان برداشت در روش آبیاری به روش سنتی غرقابی اذعان داشت: به لحاظ استفاده کشاورزان منطقه از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی در کشت این محصول، در هر هکتار به طور متوسط 70 تُن برداشت ثبت شده در حالی که در روش سنتی 30 تُن در هر هکتار بوده است.

کنعانی با دعوت از کشاورزان و باغداران در استفاده از آبیاری مدرن و تحت فشار به برای کاهش منابع آبی در منطقه و کشور، همچنین افزایش کیفیت و راندمان تولید محصول و کنترل علف‌های هرز و آفات گفت: دولت با پرداخت تسهیلات بلاعوض تا 85درصد آمادگی حمایت از کشاورزان در این بخش را دارد. 

انتهای پیام/ع

برداشت گوجه فرنگی از اراضی کوثر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.