سیستم تصفیه پیشرفته شیرآبه زباله با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قائم شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بهره برداری از سیستم تصفیه شیرآبه زباله در قائم شهر با اشاره به معضل پسماند استان‌ های شمالی گفت: دربسیاری از کشور‌های دنیا با برنامه ریزی درست، در مدت ۵ سال مقدار زباله‌ هایی که به محل دفن زباله وارد می‌ شوند را  به میزان ۷۰-۸۰ درصد کاهش می‌دهند.

وی افزود: تفکیک زباله از مبدا در مازندران از ماه‌ های گذشته شروع شد و امیدواریم این روند به صورت فراگیر در استان انجام شود.

تجریشی گفت: باید فرآیند جابجایی، انتقال، بازیافت و فرآوری زباله‌ ها با برنامه ریزی و بطور صحیح انجام گیرد و درپایان اندک زباله باقی مانده نیز سوزانده شود که با توجه به اقلیم مازندارن باید تاحد امکان زباله کمتری تولید شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از نمایندگان مجلس ومدیران دستگاه‌ های اجرائی خواست تا به صورت جدی پیگیر اعتبار ازصندوق توسعه ملی برای راه اندازی زباله سوز در استان‌ های شمالی باشند و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست همکاری لازم را جهت استقرار زباله سوز‌ها خواهد داشت تا بااستفاده از تکنولوژی‌ های پیشرفته بتوانند زباله سوز را درمراکز شهر‌ها احداث کنند.

وی گفت: شیرابه‌ ها با ورود به  رودخانه‌ ها ومنابع آب زیرزمینی باعث آلودگی می‌ شوند و ما باید مرحله به مرحله آلودگی ناشی از شیرآبه‌ ها را کاهش بدهیم.

وی افزود: امیدواریم سیستم تصفیه  پیشرفته شیرآبه زباله در شهر‌های دیگر استان نیز به بهره برداری برسد و تفکیک زباله از مبدا به صورت منظم و مداوم در استان انجام گیرد.

بهره برداری از سیستم تصفیه شیرآبه زباله در قائم شهر + تصاویر

بهره برداری از سیستم تصفیه شیرآبه زباله در قائم شهر + تصاویر

بهره برداری از سیستم تصفیه شیرآبه زباله در قائم شهر + تصاویر

بهره برداری از سیستم تصفیه شیرآبه زباله در قائم شهر + تصاویر

انتهای پیام/ م

آغاز به کار سیستم تصفیه پیشرفته شیرآبه زباله در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار