فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت

فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت منتشر شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت منتشر شد.

متن این فراخوان به شرح زیر است:

هنرمندان مسلمان هرگز نتوانسته‌اند نسبت به واقعه عظیم کربلا بی‌تفاوت باشند و فرهنگ غنی عاشورا در طول تاریخ تأثیرهای بی‌بدیل و غیر قابل‌انکاری بر انواع هنر گذاشته است.

عکس و پوستر هیأت، ابزارهای رسانه‌ای و هنری هستند که در خدمت فرهنگ غنی عاشورا و هیأت قرار گرفته‌اند. عکس هیأت، عامل عمق‌بخشی به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زیبا و پرشور هیأت است و می‌تواند پایان‌بخشِ غفلت یا عبور سطحی از کنار صحنه‌های ناب هیأت باشد. پوستر هیأت نیز بیرق و شعاری برای تبلیغ حقایق ارزشمند است. پوستر همانند گنبد که مهم‌ترین نماد حرم است، نمای بیرونی هیأت و جلوه‌گر زیبایی‌های آن است در این راستا سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت، قرار بوده و هست که بین هنرمندان و هیأت‌ها ارتباط و تعاملی برقرار کند و زمینه را برای شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت‌ها فراهم کند.

سوگواره عکس هیأت، در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌ شود. بخش اصلی با موضوع مجموعه عکس و تک عکس(متن و حاشیه مراسم هیأت) و  بخش جنبی، با موضوع عکس‌های قدیمی و کهن، مورد داوری قرار خواهند گرفت.

جوایز بخش‌اصلی درمجموعه‌عکس، رتبۀ‌اول چهار میلیون تومان، به‌همراه سه‌میلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌دوم، سه میلیون تومان، به‌همراه دومیلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌سوم، دومیلیون تومان، به‌همراه یک‌میلیون تومان کمک به هیأت ودر بخش تک عکس رتبۀ‌اول، سه میلیون تومان، به‌همراه دومیلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌دوم، دو میلیون تومان، به‌همراه یک‌میلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌سوم، یک میلیون تومان، به‌همراه پانصدهزار تومان کمک به هیأت و در بخش‌جنبی، دومیلیون تومان خواهد بود.

سوگواره پوستر هیأت، در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌ شود که بخش اصلی با موضوع پوسترهای اطلاع رسانی هيأت (محرم، جلسات هفتگی،‌سایرمناسبات) و در بخش جنبی، با موضوع پوسترهای عاشورایی، مورد داوری قرار خواهند گرفت.

جوایز بخش‌اصلی، چهار میلیون تومان هدیه هنرمند و دو میلیون تومان کمک به هیات در بخش پوستر برتر و یک میلیون تومان هدیه هنرمند و یک میلیون تومان کمک به هیأت در هر یک از بخش‌های تخصصی: بخش تصویرسازی، بخش حروف‌نگاری، بخش چیدمان متن(لی‌اوت)، بخش ترکیب‌بندی، بخش ایده پردازی و خلاقیت،بخش عکاسی(کاربرد عکس در پوستر) خواهد بود.

سوگواره پوستر توسط اساتید آقایان مسعود نجابتی، جواد پویان، هادی معزی، احمدرضا دالوند واحمد آقاقلی‌زاده داوری می‌شود. آقایان سید عباس میرهاشمی، علی اصغر داود آبادی فراهانی، یدالله عبدی، مجتبی کوچکی، سید احسان باقری نیز داوران سوگواره عکس هیأت هستند.

این سوگواره‌ها به همت «جامعه ایمانی مشعر» و با همراهی و همکاری «سازمان هنری رسانه ای اوج»، «بنیاد روایت فتح»، «کانون هنر شیعی» و «خانه عکاسان ایران» برگزار می‌گردد.

۱۶ آبان‌ماه مصادف با رحلت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله) آخرین مهلت ارسال آثار عکس و پوستر خواهد بود.

انتهای پیام/

انتشار فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار