کاهش ۵۰ درصدی وصول مطالبات بانک‌ های مازندران

وصول معوقات بانکی در اداره‌ های اجرای اسناد رسمی مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: وصول معوقات بانکی در اداره‌ های اجرای اسناد رسمی استان ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشت.

وی افزود: در این مدت ۱۱۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۳۲۰ تومان مطالبات بانک‌ها وصول شده که سهم معوقات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی با بیش از ۶۸ میلیارد تومان بیشتر از وصول معوقات بانک‌ های دولتی بوده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: حوزه‌ های ثبتی ساری، تنکابن، آمل، عباس آباد و نوشهر به ترتیب بیشترین وصول برای مطالبات بانک‌ ها انجام و با وجود پرونده‌ های تشکیل شده بسیار در شهرستان بابل، رقم وصول معوقات بانک‌ ها در این شهرستان کاهش چشمگیری را نشان می‌ دهد.

بهادر، وجود تعارض قوانین و بخشنامه‌ های صادره، شرایط اقتصادی فعلی و نداشتن متولی واحد و موازی کاری را از دلایل عمده این کاهش عنوان کرد و افزود: به نطر می‌ رسد دلیل این کاهش به حداقل رسیدن معوقات بانکی و پرونده‌ های ورودی به اداره‌ های اجرای اسناد رسمی استان نباشد.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک مازندران با بیان اینکه شورای هماهنگی بانک‌ ها و مدیران بانک‌ های دولتی برای وصول معوقات تصمیم جدی داشته باشند، اداره‌ های اجرای اسناد رسمی استان آمادگی کامل دارند، گفت: میزان وصول مطالبات بانک ها، شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۹۳ درصد کاهش داشت و این در حالی است که مازندران در سال‌ های ۹۴ تا ۹۶ رتبه دوم کشور را در این باره به خود اختصاص داده بود.

بهادر از رشد ۲ برابری پرونده‌ های اجرائی در هیأت نظارت خبر داد و افزود: افزایش ورودی اینگونه پرونده‌ ها و کاهش وصول معوقات بانکی بی ارتباط با موضوع مورد نظر نیست.

انتهای پیام/ م

وصول نیمی از معوقات بانکی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار