جشنواره غذای سالم در یاسوج برگزار شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزاری جشنواره غذای سالم ویژه بانوان اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

امام بخش قائدی درگفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ گفت: این مراسم که با هدف اهمیت به تغذیه سالم در خانواده و اثرات آن در سبک زندگی برگزار شده است، توسط 6 داور عضو هیات علمی دانشکده های بهداشت و تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: معیار انتخاب غذای سالم در این جشنواره، استفاده از مواد غذایی طبیعی، طعم، رنگ، تزئین، عدم استفاده از غذاهای فراوری شده و ارزش غذایی ویژه بوده است.
قائدی افزود: در این هفته که هفته تغذیه سالم است، برگزاری مراسم صبحانه سالم، غذای سالم، همایش پیاده روی و کارگاه های آموزشی، از برنامه های ما بوده است.
وی گفت: امید داریم با آگاه و فرهنگ سازی در جهت تغذیه سالم، موجب ارتقا سطح سلامت در خانواده به ویژه کودک و نوجوانان باشیم.
در ادامه، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در امور بانوان و خانواده درگفت وگو با خبرنگار ماگفت: این مراسم همراه با برگزاری کارگاه آموزشی موجب حساس سازی و آشنیی بیشتر در جهت تغذیه سالم خواهد شد.
فاطمه بازرگان افزود: تنوع گروه های غذایی، نحوه پخت غذا، کم نمک، روغن، کم شکر بودن و تزئین آن از معیار های این جشنواره محسوب می شده است.
وی ادامه داد: هرساله هفته ی آخر مهر ماه، هفته ملی سلامت بانوان نام گزاری شده است، که شعار امسال حرکت برای سلامت بانوان در هر زمان و مکان عنوان شده است.
وی افزود: در این هفته روز شماری هایی در جهت اهمیت دادن به این هفته اختصاص داده شده است که یکی از این شعار ها زنان، مدیران تغذیه خانواده است و با اهمیت دادن به تغذیه خانواده، سلامت بدن انسان تضمین می شود.

انتهای پیام/غ

هفته ملی  سلامت بانوان

برچسب ها: غذا ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.