نیویورک تایمز گزارش داد؛

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا محمد بن سلمان را مسئول قتل خاشقجی می‌دانند

نیویورک تایمز نوشت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که محمد بن سلمان مسئول قتل جمال خاشقجی است.  

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا محمد بن سلمان را مسئول قتل خاشقجی اعلام کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مسئول قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است. 

برخی مقامات آمریکایی می‌گویند نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی شواهد فزاینده غیرمستقیمی دال بر دخالت بن سلمان در قتل خاشقجی در اختیار دارند که با توجه به حضور محافظان شخصی ولیعهد سعودی در ترکیه و نیز بر اساس شنود مباحثات مقامات سعودی درباره طرح احتمالی بازداشت خاشقجی به دست آمده است.

این مقامات همچنین تاکید دارند باتوجه به احاطه و کنترل کامل بن سلمان بر نیروهای امنیتی، بسیار بعید به نظر می رسد که عملیاتی در این سطح بدون اطلاع و آگاهی ولیعهد سعودی صورت گرفته و به اجرا در آمده باشد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم اکنون سرگرم آماده سازی گزارش خود درباره ارزیابی نقش محمد بن سلمان در این ماجرا و ارائه آن به دونالد ترامپ هستند. این در شرایطی است که سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی نیز به منظور یافتن راه حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران به نتیجه ای نرسیده است.

جمال خاشقجی روز 2 اکتبر (10 مهر) برای انجام امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما بنا به شواهد موجود این آخرین باری بود که این روزنامه‌نگار سعودی زنده دیده شده است. آنکارا می‌گوید فایل‌های صوتی و ویدئویی را در اختیار دارد که ثابت می‌کند خاشقجی در کنسولگری عربستان کشته شده است.

هفته گذشته همزمان با انتشار اسناد مرگ احتمالی و هولناک خاشقجی و افزایش نگرانی‌ها درباره سرنوشت او، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به قرارداد 110 میلیارد دلاری واشنگتن و ریاض و تأکید بر اینکه خاشقجی شهروند آمریکا نیست در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد او نمی‌خواهد جریان «سرازیر شدن حجم عظیمی از پول» عربستان به آمریکا را متوقف کند. به بیانی دیگر، یعنی اگر عربستان تیم ترور را به ترکیه اعزام می‌کند، خاشقجی را به قتل می‌رسانند و قطعه‌قطعه می‌کنند، همچنان فروش تسلیحات به ریاض مهمتر است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
مهم تر از همه اینکه منم اتفاقا معتقدم سلمان کوچولو دستاش یه مقدار خونی شده.با تاید بشوره شاید پاک شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
بن سلمان ببین چقدر نادان هستی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
لعنت بر آل سعود خیلی وقته که جیره خوار یهوده
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۳:۵۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
ننگ بر بن سلمان خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
تاریخ دوباره داره تکرار میشه و آمریکا بعد از صدام یک همدست و عامل دیگرش رو که دستش در یک جنایت بر ملا شده و دیگه نمیتونه منافع آمریکا رو تامین کنه مجبوره حذف یا رها کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
با آمریکا زیاد رابطه خوبی نداریم . ننگ بر امریکا
آخرین اخبار