فاکس اسپورت اعلام کرد؛

فوتبالیست های جوان آسیا که در یک دهه ستاره شدند

سایت فاکس اسپورتس آسیا به بهانه آغاز مسابقات جوانان زیر 19 سال آسیا،ستاره هایی را که در یک دهه اخیر با درخشش در این رقابت ها به فوتبال سطح اول جهان راه یافته اند، معرفی کرد.

مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا؛ ستاره های ایرانی یک دهه اخیربه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 19 سال آسیا از امروز در اندونزی آغاز شده  و سایت فاکس اسپورتس آسیا به معرفی برخی از ستاره های امروز فوتبال که در 10 سال اخیر در این رقابت ها درخشیدند پرداخته است که در میان آنها نام چند بازیکن ایرانی هم وجود دارد.

این سایت می نویسد، روز پنج شنبه، ستاره های درخشان زیر 19 سال آسیا بار دیگر گرد هم خواهند آمد تا برای قهرمانی در مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا در اندونزی مبارزه کنند.

به غیر از کسب جام قهرمانی، حضور چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی، در مسابقات جام جهانی زیر 20 سال،سال آینده مسجل خواهد شد، در حالی که برخی از تیم ها در حال آماده شدن برای بازی های المپیک 2020 در توکیو هستند.

اما، در سطح شخصی هم این مسابقات سکوی پرشی است برای برخی از بازیکنان آینده دار قاره تا قابلیت های خود را نشان دهند و گام بعدی در دوران حرفه ای خود بردارند.

در ده سال گذشته، از زمانی که نام این بازی ها  از «مسابقات قهرمانی جوانان آسیا» در سال 2008 به «مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا» تغییر کرد، ما به برخی از نام های مشهوری که قبلا در این مرحله حضور داشتند نگاهی می اندازیم.
فاکس اسپورت سپس در ادامه به معرفی این بازیکنان می پردازد.
سال 2008 نامی از بازیکنان کشورمان وجود ندارد.

چین 2010

در حالی که ایران در این دوره  نتوانست فراتر از مرحله گروهی صعود کند، سه عضو تیم ملی جوانان در رقابت های سال 2010 ،نقش اصلی را در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه بازی کردند - دروازه بان علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و علیرضا جهانبخش.

بیرانوند یکی از پدیده های روسیه 2018 بود زیرا پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد.


امارات متحده عربی 2012

باز هم این ایران بود که از نظر رسیدن جوانانش به قابلیت هایشان بیشترین موفقیت را داشت ، از جمله جهانبخش و سردار آزمون که در حال حاضر در اروپا بازی می کنند، در حالی که روزبه چشمی مدافع ایران هم در جام جهانی امسال نیز حضور داشت.

 

سال 2014 میانمار
سعید عزت اللهی و مجید حسینی از ایران هر دو از این رقابت ها به جام جهانی رسیدند.

بحرین 2016
از رقابت های آن سال هم بازیکنانی به سطح اول فوتبال جهان راه یافتند، امید نورافکن یکی از بازیکنانی است که در اروپا بازی می کند.علاوه بر او شاید شما نام محمد سلطانی مهر (بازیکن جوان سایپا) را نیز شنیده باشید.


بیشتر بخوانید:

تمجید سایت انگلیسی از اولین عملکرد عزت اللهی در ردینگ

تمجید AFC از عملکرد مجید حسینی برابر بولیوی


 


انتهای پیام/


ستاره های ایرانی که درخشش خود را از جوانان آسیا شروع کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.