استاندار گلستان در تشییع پیکر شهید باشقره محیط بان گلستانی:

۶ عامل شهادت محیط بان گلستانی بازداشت شدند

استاندار گلستان گفت: با تلاش نیرو‌های امنیتی و انتظامی ۶ نفر از هشت شکارچی متخلف که در به شهادت رساندن محیط بان گلستانی نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه تشییع پیکر تاج محمد باشقره محیط بان پارک ملی گلستان در جمع خبرنگاران افزود: دو شکارچی دیگر موثر در این حمله نیز شناسایی و ظرف امروز تا فردا دستگیر می‌شوند.

۶ عامل شهادت محیط بان گلستانی بازداشت شدند

وی با تسلیت به خانواده شهید باشقره و مردم گلستان اضافه کرد: اگرچه بروز حوادث ناگوار درحوزه‌های مختلف طبیعی است، اما قوانین محکمی در حوزه محیط زیست نداریم؛ به دلیل ضعف قوانین متاسفانه شکارچیان متخلف که مسلح نیز هستند به راحتی با محیط بانان درگیر و بعضا آنان را به شهادت می‌رسانند.

تشییع پیکر شهید باشقره محیط بان گلستانی + تصاویر

استاندار گلستان اضافه کرد: با اینکه محیط بانان ضابط قضایی هستند، اما قانون به آنان اجازه کافی نمی‌دهد حتی پس از تذکر و اخطار به متخلفان با آن‌ها برخوردی داشته باشند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر مجلس و دولت قوانین حوزه محیط زیست اصلاح تا شاهد ریختن خون محیط بانان در هیچ نقطه‌ای از کشور نباشیم.

تشییع پیکر شهید باشقره محیط بان گلستانی + تصاویر

پیکر محیط بان تاج محمد باشقره ظهر امروز در گنبد کاووس با حضور سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان سازمان محیط زیست کشور، استاندار گلستان، فرماندار گنبدکاووس و سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی گلستان تشییع شد.
 
تشییع پیکر شهید باشقره محیط بان گلستانی + تصاویر
 
شهید تاج محمد باشقره محیط بان اهل گنبد روز گذشته در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز که گفته می‌شود اهل استان خراسان شمالی هستند، جان باخت.
 
تشییع پیکر شهید باشقره محیط بان گلستانی + تصاویر
 
پیکر این شهید محیط بان در زادگاهش روستای کوچک خرطوم استان گلستان به خاک سپرده خواهد شد.
 
گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
 
پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی، چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.
 
پارک ملی گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره گاه زیستکره به ثبت رسیده است.
 
یشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد، اما مدیریت متمرکز آن با اداره محیط زیست استان گلستان است.
 
انتهای پیام/م
 

پیکر شهید باشقره محیط بان گلستانی تشییع شد

برچسب ها: محیط زیست ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.