مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه

بیمه سلامت ماهیانه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پرداخت ۴ هزار و۳۷۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمانی بیمه شدگان سلامت در استان خبر داد.

 به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه  امروز  به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۵ صندوق در استان تحت حمایت بیمه سلامت و  ۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان از جمله بیماران خاص دارای دفترچه بیمه رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه  بیان کرد: تا کنون۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبارات از سازمان برای استان دریافت کردیم که ۳۳ درصد این رقم به صورت اوراق خزانه بوده که بابت مطالبات سال ۹۶ به مراکز دانشگاهی پرداخت کردیم و مابقی بابت هزینه های امسال مصرف شده است.

وی ابراز داشت: درمان حدود ۹۷۰ هزار نفر از بیمه شدگان ما که فاقد هر نوع بیمه ای هستند رایگان است که از این میزان ۶۰۰ هزار نفر مربوط به بیمه روستایی و ۳۷۰ هزار نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ماهیانه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد، بیان کرد: در حوزه بیماران سرپایی ۷۰ درصد هزینه ها به عهده بیمه و ۳۰ درصد به عهده بیمار و در حوزه بستری ۱۰ درصد به عهده بیمار و ۹۰ درصد را بیمه سلامت پرداخت می کند.

انتهای پیام/ز

جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت  در کشور ۴۰ میلیون نفر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار