وزیر بهداشت:

مشکل جدی در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط کنونی مساله جدی برای تامین نیازهای کشور در بخش های دارویی، تجهیزات پزشکی و ارز نداریم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان امین اصفهان گفت: شرایط ما امروز متفاوت از قبل است اما جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در شرایط کنونی مساله جدی برای تامین نیازهای کشور در بخش های دارویی، تجهیزات پزشکی و ارز نداریم اما به این معنا نیست که بدون مشکل هستیم.

وی در عین حال گفت: وقفه ای که دو یا سه ماه گذشته در ارائه خدمات ما ایجاد شد به دلیل بلاتکلیفی بخش های تولیدی، واردات و گمرک به دلیل نوسان قیمت ارز بود اما از زمانی که برای تولید کنندگان و وارد کنندگان سهمیه تعیین شد و آنها به ما اعتماد کردند این مشکلات در حال رفع شدن است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات بیمه ها قول مساعد داده اند ، افزود: ما نیز این قول مساعد را به تولید کنندگان و وارد کنندگان منتقل کردیم و آنها به این قول اعتماد کردند.

وی همچنین درباره اینکه چه تعداد تخت امسال به بیمارستان ها اضافه می شو ، گفت: در گذشته راحت تر می توانستیم در این زمینه صحبت کنیم اما الان نباید ادعایی کنم که انجام نشود ؛ با این حال قول می دهم که هیچ یک از طرح های توسعه فضاهای درمانی تعطیل نشود.

قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به سفر خود به اصفهان گفت: خیران تاثیر بسزایی در بخش درمانی و بهداشتی این استان دارند و امیدواریم تا 18 ماه آینده 250 تخت بستری کودکان و نوزادان در اصفهان بهره برداری شود.

وی با اشاره به تلاش خیران برای راه اندازی بخش دیالیز در اصفهان افزود: بیمارستان قدیمی امین اصفهان نیز در گذشته 600 تخت بستری داشت ولی با راه اندازی بیمارستان الزهرا بخشی از آن متروکه شد و اکنون 160 تخت در آن فعال است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما تصمیم گرفتیم که بیمارستان امین اصفهان با بازسازی و نوسازی به شرایط قبل برگردد و 600 تخت در این بیمارستان به مردم شمال اصفهان خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام  /س

حضور وزیر بهداشت در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار