مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت:در محور پیاده‌راه چهارباغ لایه‌های تاریخی وجود نداشت؛ لایه‌های تاریخی در محور میانی چهارباغ عباسی وجود دارد که محفوظ شده و این موارد در گزارش‌های باستان‌شناسی ارائه شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تمام مطالعات طرح پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی از جمله مطالعات باستان‌شناسی به صورت کامل با کمک میراث فرهنگی و با حضور شبانه روزی کارشناسان باستان‌شناسی تهیه و از سوی شهرداری اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی مورد تأیید «بهشتی» رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، «طالبیان» معاون میراث فرهنگی تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است، ادامه داد: ناظران میراث فرهنگی در قالب چند اکیپ در تمام مراحل پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی حضور داشتند و مستندات باستان‌شناسی آن نیز موجود است.

وی در خصوص اخبار غیرواقعی درباره وجود لایه‌های تاریخی در مسیر پیاده راه چهارباغ تأکید کرد: قبل از انجام اقدامات عمرانی در چهارباغ باستان‌شناسی‌های لازم از سوی کارشناسان میراث فرهنگی انجام شد و در محور پیاده‌راه چهارباغ لایه‌های تاریخی وجود نداشت؛ لایه‌های تاریخی در محور میانی چهارباغ عباسی وجود دارد که محفوظ شده و این موارد در گزارش‌های باستان‌شناسی ارائه شده است.

جعفری با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ بر اساس طرح مور تأیید میراث انجام شده است، گفت: بررسی طرح محور میانی چهارباغ در اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام است تا مشخص شود با توجه به لایه‌های تاریخی چگونه فعالیت‌های عمرانی انجام شود.

 

انتهای پیام/م

طرح پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.