رییس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی :

واگذاری رسیدگی به کار کشت و زرع در اراضی

رییس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی از واگذاری رسیدگی به کار کشت و زرع در اراضی موسوم به انفال خبر داد.

واگذاری رسیدگی به کار کشت و زرع در اراضی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اورنگی در یاسوج با بیان اینکه این تصمیم تمام اختیارات را برای رفع ابهام در اختیار این وزارتخانه قرار می دهد افزود : پیش از این در زمینه ایی که با استناد به نسق کشت و زرع صورت می گرفت و انفال بودن یا نبودن آن مبهم بود با رای قاضی به نفع منابع طبیعی مصادره می شد که نگرانی هایی برای تولید کنندگان بخش کشاورزی به همراه داشت اما ممبعد کارشناسان امور اراضی کار رفع ابهام یا تداخل این اراضی با منابع طبیعی و جنگلی را انجام می دهند . 
رییس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قریب به 5 میلیون و 700 هزار هکتار اراضی مشمول این طرح می شوند گفت : این طرح در اولین گام در سه مرحله 150 هزارهکتار از اراضی استان برسی می شود .
وی افزود : تا کنون 50 هزار هکتار از اراضی این استان بررسی شده و مستندات برای تعیین تکلیف به منابع طبیعی ابلاغ شده است.
در نشست ریس امور اراضی کشور با کارکنان اموراراضی استان همچنین از کارشناسی 30 هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح رفع تداخلات خبر داده شد .

براساس این گزارش امور اراضی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویر احمد تاکنون کار نقشه برداری 3 پلاک از مجموع 140 پلاک در دست اقدام نهایی شده است .
همچنین به موجب اجرای تبصره ی 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری هم از مجموع 43 مورد تخلف 13 هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز قلع و قمع شد .

انتهای پیام/غ

اجرای طرح رسیدگی به اراضی انفال شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.