نشست اصحاب رسانه با عنوان رهکار‌های توسعه اشتغال پایدار

خبرنگاران گناوه درنشستی با عنوان راهکار‌های توسعه اشتغال پایدار، نقش رسانه در تحقق این هدف را بررسی کردند.

نشتست اصحاب رسانه در توسعه شهرستان گناوهعشایری مدیر مسوول روزنامه فدک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: نقش رسانه ایجاب می‌کند که در سطح شهرستان بر روی موضوع‌های مختلف ورود  و مشکلات شهرستان را پیگیری کنند.

یکی از موضوعات مهم در ایجاد اشتغال بحث گردشگری گناوه است در بحث گردشگری دریایی می‌شود با جذب سرمایه گذاری‌های خصوصی اشتغال پایدار خوبی ایجاد کرد.

بهروزی خبرنگار ایرنا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: یکی از موانعی که در حوزه اشتغال گناوه وجود دارد نبود یک دفتر نمایندگی در شهر گناوه است؛ که اگر مشکلی یا موضوعی پیش بیاد باید به گچساران یا اهواز جهت انجام امور اداری خود بروند.

یکی از مشکلات حوزه اشتغال در شهرستان گناوه موانعی است که بانک‌ها برای متقاضیان وام در حوزه گردشگری برای ایجاد می‌کنند و اگر بانک‌ها مشکلات وام گیرندگان را تسریع کنند اشتغال پایدار در سطح شهرستان بوجود می‌آید.

خرمی فعال اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: نقش رسانه در جامعه و توسعه شهرستان بسیار روشن است. رسانه نقش فرهنگ سازی دارد و امیدوار هستیم که رسانه‌ها نقش خود را در توسعه به خوبی ایفا کند.

یکی از نقش‌های مهم رسانه اطلاع رسانی صحیح است. رسانه میتواند نقش روانی زیادی در جامعه ایجاد کند و همچنی می‌تواند نقش تاملی در جامعه ایفا کند.

اشتغال پایدار در شهر ما ایجاد نخواهد شد چون ریسک سرمایه گذاری در جامعه نیست . یکی از مسائل مهم که میتوان در جامعه ایجاد کرد فرهنگ سازی در جامعه است .

امیری فعال اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: هنرستان شهرستان گناوه مشکلات زیادی دارد. کارگا‌های الکترونیک و صنایع فلز شهرستان گناوه تعطیل شده است. اغلب جوشکار‌های سطح شهرستان درس خوانده همین هنرستان بوده که الان این کارگاه به صورت تعطیل در آمده است.

اغلب دانش اموزان ما با ذهنیت این که روزی پشت میز ادارات بنشینن به مدرسه می‌آیند. چرا این دانش آموزان به هنرستان‌ها نیایند تا فن و حرفه‌ای یاد بگیرند و چرا باید این کارگا‌های آموزشی در هنرستان تعطیل شود.

 رئیس اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: متاسفانه ۹۰ درصد مردم نمی دانند که حوزه کار اداره کار چیست، اداره کار باید از کارگر حمایت کند از حقوق از دست رفته کارگر دفاع کند. نه این که برای همشهریان کار پیدا کند و یا برایشان فرصت کار فراهم کند.

غلامی افزود: یکی از مشکلات اساسی نبود سرمایه گذار در شهرستان گناوه است. در گناوه سرمایه دار‌های زیادی وجود دارد، ولی به علت  ایجاد مشکلات اداری که برای سرمایه گذار ایجاد می‌شود، هیچ کدام در شهرستان به سرمایه گذاری تمایل ندارند.

انتهای پیام/م

نقش رسانه‌های گناوه در توسعه

برچسب ها: جنگ نرم ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.