آبان ماه:

آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل ار اوایل آبان است.

آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل ار اوایل آبانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   محمدتقی منوچهری شهرستان دیر، این استان را یکی از مناطق مهم تولید گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت این محصول اختصاص دارد گفت: بوشهر یکی از قطب‌های تولید سبزی و صیفی‌جات خارج از فصل است که امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین اراضی در شهرستان دیر به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص دارد بیان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دیر به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص دارد که برداشت آن از اوائل آبان آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، دیر، دشتی و دشتستان را بیشترین اراضی کشت گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و گفت: پیش بینی می‌شود تا فروردین ماه سال آینده ۵۶۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید شود.

منوچهری با بیان اینکه گوجه فرنگی استان‌ها در فصل سرد سال از استان بوشهر تامین می‌شود افزود: علاوه بر تامین گوجه فرنگی کشور، مقایری نیز به کشور‌های قطر، عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شود.

وی بیان کرد: سال قبل افزون بر ۸۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به کشور‌های قطر، روسیه، افغانستان و عراق صادر شد.

انتهای پیام/م

برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.